چگونه عطر مناسب انتخاب کنيم ؟

DB159 - چگونه عطر مناسب انتخاب کنيم ؟

DB160 - چگونه عطر مناسب انتخاب کنيم ؟

 

انتخاب عطر يکي از مشکل ترین انتخاب هاست. هنگام خرید، ديدن و بوییدن تعداد زيادي عطر، واقعا گمراه کننده است.

 

انتخاب عطر مناسب همواره از مشکل ترین انتخاب ها است و اکثر اوقات از انتخاب خود پشیمان می شویم .شايد شما هم با اين مشکل مواجه شده باشيد. گاهي اوقات پيش مي آيد که بعد از خريد عطر متوجه مي شويد اين، آن چيزي که مي خواستيد نيست يا ممکن است از پخش بوي بالايي برخوردار نباشد.

 

راز ماندگاري عطرها
انتخاب عطر يکي از پيچيده ترين خريدهاي ممکن است. ديدن تعداد زيادي عطر يکجا و بوييدن انواع آن هنگام خريد، واقعا فرد را گمراه مي کند. شايد شما هم با اين مشکل مواجه شده باشيد.
گاهي اوقات پيش مي آيد که بعد از خريد عطر متوجه مي شويد اين، آن چيزي که مي خواستيد نيست يا ممکن است از پخش بوي بالايي برخوردار نباشد و ماندگاري آن کم باشد اما فراموش نکنيد هرکاري فوت و فن خاص خودش را دارد. هنگام انتخاب عطر بايد توجه داشته باشيد که مارک عطر دليل بر خوشبو بودنش نيست.

 

اندکي صبر کنيد
همشه هنگام خريد عطر، ابتدا آن را تست کنيد اما عجله نکنيد مدتي صبر کنيد چون خاصيت عطرها اين است که بعد از چند دقيقه بوي آن ها متفاوت خواهدشد؛ تست بوي اوليه و بوي نهايي.
بوي اوليه، بويي است که عطر در همان لحظه دارد و بوي نهايي که اصل کاري همين است، بويي است که بعد از چند دقيقه معلوم مي شود. عطر را حتما روي پوست خود تست کنيد.
زماني که بوي عطر با بوي طبيعي بدن شما آميخته شود، ايجاد بوي متفاوتي خواهدکرد و با اين کار، انتخاب بهتري خواهيد داشت. حواس تان باشد که بيش از دو يا سه نوع عطر را هنگام خريد تست نکنيد، چون بوها مخلوط شده و نمي توانيد انتخاب درستي داشته باشيد.

 

نگهداري از عطر
براي آنکه عطر سالم بماند، آن را در دماي خيلي پايين نگه نداريد. عطر بايد جايي دور از نور خورشيد و در مکاني تاريک نگه داشته شود. البته رايحه عطر به مرور زمان تغيير مي کند و کمتر مي شود.

 

عطر و فصل
سعي کنيد عطر خود را متناسب با فصل انتخاب کنيد. در فصول سرد از رايحه هاي ملايم استفاده کنيد زيرا در اين زمان عطرها ثبات بيشتر دارند و در فصل تابستان و گرم، رايحه هاي تند را انتخاب کنيد.

 

ماندگاري عطر
براي ماندگاري رايحه عطر، آن را چندين بار استفاده کنيد. سپس مدت زيادي از بوي آن لذت خواهيدبرد.
براي پخش مناسب بوي عطر، هميشه آن را در جاهايي از بدن که نبض دارد بزنيد؛ نقاطي که جريان خون قوي و پوست گرم تر از ديگر نقاط بدن است مانند: مچ دست، پشت گوش، قفسه سينه، گردن، پشت زانوها و داخل آرنج ها. ضمن اين که به ميزان روغن موجود در عطر هم توجه داشته باشيد، عطري که داراي روغن بيشتري است، گران تر و ماندگارتر است.
قوي ترين عطرها داراي حداقل 22 درصد روغن است و بايد از اين نوع عطرها به ميزان کم استفاده شود، چون بسيار قوي است.
بهتر است عطر را در هواي رو به روي خود اسپري کرده و از آن عبور کنيد. با اين کار عطر به طور يکنواخت روي بدن شما مي نشيند.
به عطر خود اعتماد داشته باشيد. شيشه عطر يا ادکلن را روي خود خالي نکنيد. تنها يک يا دو پاف از عطر کافي است. مقدار کمي از آن مصرف کنيد اما به ياد داشته باشيد که پس از استعمال قرارگرفتن در معرف آفتاب، منجر به کاهش رايحه مي شود.

 

1- پوست سالم و افزايش بوي عطر
يکي از رموز استفاده موفق از محصولات آرايشي و زيبايي، پوست سالم است. قبل از استفاده از عطر بايد پوست را تميز بشوييد. اگر بوي بدن شما به شکلي است که اثر عطر را از بين مي برد قبل از به کار بردن عطر از محصولات بهداشتي مناسب استفاده کند.
بوبرهايي با رايحه ملايم بوي عطر شما را نمي پوشاند، بلکه آن را افزايش مي دهد. بوبرها هر نوع بوي عرق را از بين مي برد و باعث مي شود که رايحه عطر به خوبي بدن شما را خوشبو کند.
دقت کنيد که عطر را در جايي که ماده بوبر يا ضدعرق استفاده کرده ايد، به کار نبريد.
قبل از استفاده از عطر مطمئن شويد که خراش و زخم روبازي بر روي پوست خود نداريد، زيرا ترکيب عطر با مايعات بدن باعث ايجاد بوي نامطبوع شود.

 

2- ايجاد رطوبت براي ماندگاري عطر
عطرها در محيط مرطوب ماندگاري بيشتري دارند. قبل از استفاده از عطر، ابتدا حالت پوست خود را ارزيابي کنيد؛ آيا پوسته پوسته و خشک است يا مرطوب و سلامت است. از يک مرطوب کننده براي پوست خشک تان استفاده کنيد تا به ايجاد رطوبت و نرمي پوست شما کمک کند.
توجه داشته باشد که کرمي انتخاب کنيد که مشابه بوي عطر شما باشد. البته اجازه بدهيد تا کرم نرم کننده به خوبي توسط پوست تان جذب شود. عطر را بر روي بدن خود بپاشيد و اطمينان حاصل کنيد که در قسمت هاي اصلي قرار گرفته است تا ماندگاري بيشتري داشته باشد.
اگر پوست تان خشک است و پس از زدن کرم مرطوب کننده، خشک باقي مي ماند؛ بايد عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنيد؛ زيرا پوست خشک عطر را مي مکد و رايح آن را زودتر از بين مي برد. طبيعتا بوهاي تند بيشتر از بوهاي ملايم ماندگاري دارد. پس در انتخاب عطر خود دقت کنيد.

 

نکات کاربردي
• برخي افراد عطري مخصوص خود انتخاب و استعمال مي کنند. بدين ترتيب هر زمان، کسي بوي آن عطر را استشمام کند، ياد آن ها مي افتد.

• عطر را به پشت گردن اسپري کنيد تا هر وقت که به موهاي تان دست کشيديد بوي عطر بلند شود.

• اگر به هر دليلي از مصرف مستقيم عطر يا ادکلن خوش تان نمي آيد، از شامپو بدن معطر و لوسيوني با بوي مشابه استفاده کنيد.

• هرکسي، محدوده اي از بو براي خود دارد که تقريبا به اندازه درازاي دست است. هيچ کس نبايد بوي شما را حس کند مگر اينکه وارد اين محدوده شود.

• مچ دست ها را به هم نماليد. چون گرمايي که ايجاد مي شود عطر را از بين مي برد.

• نگران فاسدبودن عطرها نباشيد اولا که عطر بين 5 تا 12 سال تاريخ انقضاء دارد. ثانيا عطرهاي فاسد دو رنگ مي شود و روي عطرها لايه اي از روغن نقش مي بندد.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *