کاهش تصادفات رانندگی با یک عطر !

DB241 - کاهش تصادفات رانندگی با یک عطر !

DB242 - کاهش تصادفات رانندگی با یک عطر !

 

پژوهشگران عنوان کردند که نوعی اسپری حاوی عطر گل رز می‌تواند به رانندگان هشدار احتیاط دهد و عاملی برای کاهش تصادفات رانندگی باشد.

 

دانشمندان دانشگاه ساکس انگلستان دریافتند که اسپری کردن عطر نوعی گل رز، می‌تواند نوعی هشدار برای رانندگان باشد و جان افراد بسیاری را از مرگ نجات دهد.

 

محققان گفتند: قرارگرفتن رانندگان در معرض عطر و بوی خاص، می‌تواند خطرات جاده‌ای را هشدار داده و تعداد حوادث رانندگی را کاهش دهد.

 

آنها این عمل را با عطرهای مختلف شبیه‌سازی و اسپری را به فرمان اتومبیل متصل کردند، سپس راننده را در معرض حوادث مختلفی قرار دادند، مثل اینکه اتومبیل در مواجه با ماشین دیگر قرار گیرد یا دوچرخه‌ای اتفاقی جلوی اتومبیل بایستد.

این آزمایش با چندین بوی مختلف عطر از جمله رز و لیمو انجام گرفت.

 

دانشمندان گفتند: اسپری یک بوی آرام و خوش‌بو در رانندگی می‌تواند باعث کاهش تعداد حوادث رانندگی شود.

شاید شگفت‌انگیز باشد، اما اسپری عطر گل رز در اتومبیل می‌تواند یک ابزار ایمنی برای خودروها، حتی بهتر از کمربند و کیسه هوا باشد.

 

نتایج نشان داد که عطر گل رز، تصادفات را ۶۴ درصد کاهش می‌دهد.

محققان افزودند: حس بویایی، عاملی مهمتر و حتی سریعتر از حس‌های بینایی و یا شنوایی است.

زمانی که بو در محیط پخش می‌شود، انتقال به مغز بسیار سریع‌تر از انتقال به چشم و گوش انجام می‌شود.

 

خوشبو کننده‌های گل رز، اثر مشابهی نخواهند داشت، زیرا بینی به سرعت به بوی دائمی عادت می‌کند، اما عطر گاه به گاه می‌تواند به عنوان عامل موثر عمل کند.

کارشناسان امیدوارند تا بتوانند از دستگاه‌های هوشمند برای تشخیص خطرات مختلف در نزدیکی وسیله نقلیه استفاده کنند و از این طریق تصادفات رانندگی را کاهش دهند.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *