چگونه مناسب‌ترین عطر را انتخاب کنیم؟

DB163 - چگونه مناسب‌ترین عطر را انتخاب کنیم؟

DB164 - چگونه مناسب‌ترین عطر را انتخاب کنیم؟

 

انتخاب عطر و پرفیوم جدید ، برای برخی افراد کار سختی است. بیشتر اوقات احساس می‌کنیم رایحه‌ی عطری که در فروشگاه انتخاب کرده‌ایم با رایحه‌ی همان عطر در منزل تفاوت دارد. علت این تفاوت با زمان ارتباط دارد. عموماً عطرها سه رایحه دارند که در طول زمان تغییر می‌کند. به همین دلیل برای انتخاب عطر جدید باید زمان بیشتری اختصاص داد. هنگامی که برای خرید عطر به فروشگاه مراجعه می‌کنید، ابتدا کمی از آن را روی کاغذ تستر، اسپری کنید و بو بکشید. رایحه‌ای که استشمام می‌کنید، رایحه‌ی اولیه‌ی آن عطر است. پس از چند دقیقه دوباره کاغذ را بو کنید. این رایحه‌ی میانی عطر است. یک ساعت دیگر صبر کنید و سپس دوباره کاغذ را ببویید. این رایحه‌ی پایانی عطر است که برای چند ساعت ماندگاری خواهد داشت. اگر رایحه‌ی عطری را در تمام این مراحل دوست داشتید، نسبت به خرید آن اقدام کنید.

 

انتخاب عطر با توجه به نوع پوست

عامل تأثیرگذار دیگر در رایحه‌ی عطرها، جنس پوست است. حتماً دقت کرده‌اید که عطرهای یکسان، روی پوست افراد مختلف بوهای متفاوت ایجاد می‌کنند. عطرها روی پوست‌های چرب دوام بیشتری دارند اما در برخی موارد ترکیب این چربی با عطر، بویی سنگین و ناخوشایند ایجاد می‌کند. برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده از عطرهای ملایم، سبک و خنک پیشنهاد می‌شود. عطرهایی که رایحه‌ی گل یا میوه‌ای داشته باشند، انتخاب مناسبتری هستند. عطر روی پوست‌های خشک دوام کمتری دارد. افرادی که این نوع پوست را دارند، می‌توانند از عطرهای غلیظتر و به دفعات بیشتر استفاده کنند.

 

بهترین روش عطر زدن

بعد از انتخاب عطر مناسب، نوبت به یادگیری روش استفاده از آن می‌رسد. بسیاری افراد در این مرحله دچار اشتباه می‌شوند و وقت و هزینه‌ای را که صرف خرید یک عطر خوب کرده‌اند، هدر می‌دهند. هنگام عطر زدن به نکات زیر توجه کنید:

قبل از استفاده از عطر دوش بگیرید و لباس تمیز بپوشید.
روی نقاطی از بدن که نبض دارند عطر بزنید. مچ دست‌ها، روی رگ گردن و پشت گوش بهترین جا برای اسپری کردن عطر هستند.
عطر را روی پوست ماساژ ندهید. این کار مولکول‌های اولیه‌ی آن را از بین می‌برد.
عطر را روی پوست خود بزنید. استفاده از عطر روی لباس نه تنها ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند، بلکه باعث تغییر رایحه نیز می‌شود.

 

از عطرها به عنوان دئودرانت استفاده نکنید. اسپری کردن عطر در ناحیه‌ی زیربغل، بوی عرق را از بین نمی‌برد و فقط بوی بدتری ایجاد خواهد کرد.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *