همه چیز درباره بلک افغان به عنوان بهترین عطر مردانه و زنانه

DB229 - همه چیز درباره بلک افغان به عنوان بهترین عطر مردانه و زنانه

DB230 - همه چیز درباره بلک افغان به عنوان بهترین عطر مردانه و زنانه

 

یکی از عطرهایی که به‌عنوان بهترین عطر مردانه و زنانه در نه‌تنها ایران، بلکه جهان شناخته‌شده و معروف است، عطر بلک افغان می‌‌باشد. این عطر از قدیمی‌ترین اقشار جامعه تا امروزی‌ترین آن‌ها یعنی جوانان و نوجوانان متعددی را به خود علاقه‌مند کرده است. همین موضوع ما را بر آن داشت که برایتان درباره بلک افغان بگوییم. در این مقاله با تاریخچه ساخت این عطر، طراح و سازنده‌ی آن و علت محبوبیتش صحبت خواهیم کرد. تا پایان مقاله با ما باشید.

 

عطرساز بلک افغان

الکساندرو (Alessandro Gualtieri)، عطرساز ایتالیایی و خالق عطر بلک افغان است. البته وی علاوه بر این عطر،‌ فرمول ساخت چندین عطر از بهترین عطر مردانه و زنانه دیگر را نیز عرضه کرده است؛ ولی با عطر بلک افغان به شهرت رسیده است. این عطرساز بزرگ، قدرت و حس بویایی قدرتمندی دارد و می‌تواند با هر بویی، عطری منحصربه‌فرد بسازد. این قدرت تشخیص بو در وی به قدری زیاد است که به او لقب NOSE (بینی) داده‌اند.

وی که یکی از بزرگترین عطرسازان برند ناسوماتو است درباره‌ی کارهایش چنین می‌‌‌‌گوید: «من شروع به ساختن یک چیز می‌‌‌‌کنم؛ اما در نقطه‌‌‌‌ای معین که خودش شروع به انتخاب می‌‌‌‌کند. این فرایند مرا شگفت‌زده و هدایت می‌‌‌‌کند. من حس از دست دادن کنترل را دوست دارم و کسی نیستم که انتخاب بکند. مشغولیت من ساخت چیزی است که زنده است و حرف جدیدی برای گفتن دارد. من می‌‌‌‌خواهم عطر هایم به خودی خود زیرک باشند نه اینکه در اسارت معنایی باشند که من به آن‌‌‌‌ها می‌‌‌‌دهم.»

 

برند ناسوماتو

در واقع الساندرو گوالتیری در کشور آلمان هنر طراحی عطر را فرا گرفت و پس از آن با همکاری هنرمندان، طراحان و برندهای مطرح در صنعت عطرسازی، کسب و کار موفقی را پایه گذاری کرد. وی در ابتدا برای شرکت‌های معتبری مانند Versace، Valentino، Helmut Lang ، Fendi و Diesel محصولاتی طراحی می‌کرد. پس از گذشت مدتی تصمیم گرفت به‌تنهایی کار خود را ادامه دهد. وی در سال ۲۰۰۷ میلادی برند خود را در شهر آمستردام هلند پایه‌گذاری کرد و نامش را Nasomatto گذاشت. اولین عطرهای برند ناسوماتو در همان سال به بازار عرضه شد. عطر بلک افغان در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. آخرین عطر برند ناسوماتو به نام Blamage را نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی طراحی شد.

 

سایر عطرهای برند Nasomatto

همان‌گونه که قبلاً گفتیم اولین عطر این برند در سال ۲۰۰۷ میلادی و آخرین آن در سال ۲۰۱۴ میلادی طراحی و روانه بازار شد. ناسوماتو ادعا می‌کند در پس هر یک از عطرهایش یک راز و معما نهفته است. الساندرو رایحه های برند خود را با هدف تقویت احساسات فرد، اعتماد به نفس، صلح و عشق در هنگام استفاده از عطر های ناسوماتو طراحی می‌کند. عطرهای Hindu Grass ، Duro ، Narcotic Venus ، Silver musk و Absinth از سری اول کارهای وی است که در همان سال ۲۰۰۷ میلادی روانه‌ی بازار شد. در سال های بعد محصولات بیشتری به لیست عطرهای ناسوماتو اضافه شد. این برند در سال ۲۰۰۸ عطر China White، در سال ۲۰۰۹ عطر Black Afgano، سال ۲۰۱۰ عطر Nuda و در سال ۲۰۱۱ عطر Pardon را طراحی کرد. او دهمین و آخرین عطر خود را به نام Blamage در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کرد.

فلسفه گوالتیری این بود که احساسات ما، باعث انتخاب تصمیم‌های بزرگ می‌شوند؛ پس وقتی یک عطر خوشبو و مطرح استفاده می‌کنیم، ناخودآگاه احساس بهتری به خودمان داریم و با قدرت بیشتری حرکت می‌کنیم. با این تصور، گوالتیری عطرهای زیر را با این هدف طراحی کرد: Duro برای قدرت، Black Afgano برای شادی و آسایش، Silver Musk برای جذابیت و گیرایی. البته عطرهای دیگر شاید به اندازه این سه به محبوبیت نرسیدند و در میان این سه، بی‌شک Black Afgano شهرت بیشتری دارد.

 

عطر بلک افغان

عطر ناسوماتو بلک افغانو به‌عنوان بهترین عطر مردانه و زنانه برای استفاده مشترک خانم‌ها و آقایان طراحی شده است. نت های آغازین این عطر، رایحه های سبز و شاهدانه هستند. پس از گذشت مدت کمی این نت ها جای خود را به بوی توتون، قهوه، چوب و صمغ های گیاهی می‌دهند. نت پایانی این محصول نیز رایحه عود و بخور است. بلک افغان عطری گرم و تلخ، با ته مایه شیرین به حساب می‌آید و ماندگاری و قدرت پخش رایحه بسیار زیادی دارد.

 

علت شهرت و محبوبیت بلک افغان

آنچه باعث شده بلک افغان به عنوان بهترین عطر مردانه و زنانه در بین مردم معروف شود، شاید استفاده از حشیش در ترکیبات آن است. البته نکته جالبی که درباره بلک افغان وجود دارد این است که هیچ چیزی درباره ترکیبات دقیق موجود در آن روی محصول یا وب سایت شرکت نوشته نمی‌شود. گوالتیری نیز در هیچ جا از تمامی ترکیباتی که برای تهیه این عطر استفاده کرده‌ است چیزی به زبان نیاورده است. وی فقط در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که در عطر بلک افغان واقعاً از گیاه شاهدانه یا حشیش استفاده کرده است.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید تولید عطر بلک افغان ۶ سال طول کشیده است. گوالتیری در این ۶ سال از عصاره شاهدانه در ترکیبات مختلفی استفاده کرده تا بتواند عطر دل‌خواهش را تولید کند. هرچند با توجه به محبوبیتی که این عطر در بین مردم پیدا کرد به نظر می‌رسد گذشت ۶ سال ارزشش را داشته است.

همانطور که درباره‌ بلک افغان برای شما گفتیم، تهیه عطر اصلی بلک افغان کمی سخت و گران است. به همین علت برخی شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به فروش عطر تقلبی از این رایحه روی آورده‌اند. فروشگاه اینترنتی عطر و پرفیوم دیجی بوم به ‌عنوان مرجع تخصصی عطر ، پرفیوم و ادکلن در ایران این عطر را با قیمت بسیار مناسب به خریداران خود تقدیم می‌کند. شما با اطمینان از اصالت کالا می‌توانید نه تنها این عطر، بلکه بهترین عطر مردانه و زنانه دیگر را سفارش داده و درب منزل خود دریافت کنید.

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *