مهم ترین ترکیبات سازنده در بهترین عطر زنانه یا مردانه چیست؟

DB201 - مهم ترین ترکیبات سازنده در بهترین عطر زنانه یا مردانه چیست؟

DB202 - مهم ترین ترکیبات سازنده در بهترین عطر زنانه یا مردانه چیست؟

 

برای خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه چه معیارهایی دارید؟ آیا خوشبو بودن یک عطر به تنهایی گزینه‌ی مناسبی برای خرید عطر است؟ افراد سخت‌پسندتر، ماندگاری عطر و پخش بوی آن را نیز در نظر می‌گیرند که واقعاً نکات مهمی هستند. اما تعداد کسانی که هنگام خرید به ترکیبات سازنده عطر توجه می‌کنند بسیار کم است. از آنجایی که معمولاً هنگام استفاده، عطر روی نقاط نبض دار بدن اسپری می‌شود، پس تماس مستقیم با پوست و همچنین دستگاه تنفسی ما دارد و ممکن است روی سلامت بدن تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل توجه به ترکیبات عطر اهمیت فراوانی دارد.

با درنظرداشتن این مقدمه، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. می‌دانیم که قطعاً برای شما نیز جذاب خواهد بود. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

ترکیبات مهم در ساخت عطر

همان‌طور که گفته شد بهتر است برای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه به ترکیبات سازنده عطر، توجه کنید. به طور کلی یک عطر از ترکیب سه بخش اصلی ساخته می‌شود:

 

بخش اول: پرفیوم
پرفیوم بخش اصلی در ترکیبات سازنده عطر است. رایحه عطر در واقع از همین پرفیوم ناشی می‌شود. در گذشته پرفیوم عطر ها طبیعی بوده و با دستورالعمل خاصی از طبیعت و گاهی از حیوانات گرفته می‌شده، اما اکنون به علت رواج فرهنگ استفاده از عطر، تقاضا برای ساخت عطر نیز افزایش یافته است و منابع طبیعی برای تولید پرفیوم پاسخگوی این نیاز نیستند. البته ناگفته نماند که تهیه پرفیوم طبیعی بسیار پر هزینه بوده و معمولاً امروزه به سفارش افراد خاصی این پرفیوم ها تهیه می‌شوند و عنصر اصلی در ترکیب عطر به شمار می‌روند.
پرفیوم های مصنوعی یا شیمیایی، نیز با عمل سنتز در کارخانه های مخصوصی، توسط انسان تولید می‌شوند. این پرفیوم ها، در رایحه تنوع فراونی داشته و علاوه بر عطر، در مواد آرایشی نیز به کار می‌روند تا محصول تولیدشده بوی خوشی داشته باشد.

بخش دوم: حلال
حلال بخش مهمی در ترکیبات عطر است. از حلال ها برای رقیق‌کردن پرفیوم ها کمک گرفته می‌شود. الکل خالص به‌همراه مقدار زیادی آب یکی از معمول‌ و رایج‌ترین حلال ها به شمار می‌رود. از آنجایی که الکل به‌سرعت تبخیر می‌شود، کمک‌کننده خوبی برای پخش بوی عطر است. از طرف دیگر چون خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و تا حدودی از رشد باکتری جلوگیری می‌کند، عضو ثابت ترکیبات سازنده عطر است.

بخش سوم: تثبیت کننده
تثبیت کننده نقش کلیدی در ترکیبات عطر دارد. از آنجایی که ترکیبات پرفیوم ها و حلال ها بسیار فرار هستند و ماندگاری بوی خوش عطر یکی از اهداف مهم است، می‌بایست سرعت فراریت ترکیبات عطر را کاهش داد. تثبیت کننده برای تحقق این هدف به ترکیبات عطر اضافه می‌شوند. روغن گرفته‌شده از حیوانات و گیاهان و همچنین روغن های مصنوعی تولیدشده در کارخانه‌ها در دسته تثبیت کننده ها قرار دارند. مشک، عنبر، زنبق و بنزوئین از مهم‌ترین این ترکیبات هستند.

نکته: دقت داشته باشید این سه بخش، عضو اصلی ترکیبات سازنده هر عطری هستند. اما ترکیبات متغییر دیگری مانند پارابن، فتارات و … نیز در عطرها وجود دارند که غالباً به علت شیمیایی بودنشان ممکن است در صورت استفاده‌ی خانم‌های باردار و افرادی که دچار حساسیت های تنفسی یا پوستی هستند خطرساز باشد. امکان بروز این خطر را می‌توانید با خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه از برندهای معتبر، کاهش دهید؛ چراکه فرمول هایی که این کمپانی ها برای ساخت عطر استفاده می‌کنند معمولاً کمترین ضرر را به انسان و محیط زیست می‌زنند.

 

رایحه درمانی

استفاده از رایحه عطر برای رسیدن به یک احساس و حال مطلوب روانی و حتی فیزیکی، که خود ممکن است درمان یا کمک درمان باشد را رایحه درمانی یا عطر درمانی می‌گویند. این روش از گذشته‌ها کاربرد داشته و هنوز هم راهکار درمانی خوبی برای کاهش اضطراب و تسکین درد به شمار می‌رود. رایحه درمانی به دو روش مستقیم و موضعی یا غیر مستقیم و از طریق بویایی و استنشاق انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی خواص درمانی چند رایحه خوشبو می‌پردازیم تا راهنمای خوبی برای شما هنگام خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه باشد. پس قبل از خرید، حتماً به ترکیبات سازنده عطر دقت کنید.

 

رایحه وانیل:
این رایحه از منظر روان‌شناسی، خاصیت شادی آور و ضد افسردگی داشته و در صورت استنشاق در فرد باعث ایجاد حس آرامش می‌شود. در روش استفاده مستقیم و موضعی نیز، خاصیت تسکین دهنده درد نیز دارد.

رایحه دارچین:
استفاده از رایحه دارچین، باعث افزایش انگیزه، کاهش خستگی و کنترل خشم در فرد می‌شود. طبیعت گرم این رایحه، علت استفاده آن در ترکیبات سازنده عطر مناسب فصل پاییز و زمستان است.

رایحه گل رز:
برای داشتن خوابی راحت و توأم با آرامش، استفاده از رایحه گل رز را فراموش نکنید. ناگفته نماند که این رایحه با ایجاد حس امنیت، بهترین حمایت‌گر روانی در دوران بارداری برای مادر و جنین به شمار می‌رود.

رایحه لیمو ترش:
این رایحه با افزایش سطح انرژی فرد باعث ایجاد حس سرزندگی و شادابی در فرد می‌شود. به همین دلیل در درمان افسرگی تا حد زیادی مؤثر است.

توجه: نکته‌ی مهمی که در این بین وجود دارد، توجه به میزان استفاده از ترکیبات شیمیایی در این روش های درمانی است. اگر دوز مواد شیمیایی به‌میزان قابل‌توجهی زیاد باشد، ممکن است باعث بروز سر درد و التهابات پوستی شود.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *