معیار انتخاب برترین عطر سال چیست ؟

DB49 - معیار انتخاب برترین عطر سال چیست ؟

DB50 - معیار انتخاب برترین عطر سال چیست ؟

 

چرا امسال این عطر برنده شد؟!! سوالی ست که ممکن است هر ساله ذهن شما را به خود مشغول کند. بهتر است بدانیم چه عوامل و ملاکهایی در انتخاب یک عطر به عنوان برترین دخیل می باشند.

 

هر ساله عطرهایی در گروه های مختلف به عنوان برترین عطر سال انتخاب شده و جوایزی به آنها تعلق می گیرد. این گروه ها هر یک موضوعی را بررسی کرده و برند یا محصولی را به عنوان منتخب سال انتخاب می نمایند. به دلیل دارا بودن عناوین نامتعارف این گروه ها اغلب این سوال پیش می آید که این تیترها چه معنایی دارند؟ این گروه متعلق به چه رایحه هاییست و در آنها چه ملاک هایی جهت انتخاب برترین ها در نظر گرفته می شود؟

 

در این پست قصد داریم تا به صورتی اجمالی نگاهی بر این موضوع داشته و معانی گروه های مختلف و ملاک های ارزیابی آنها را در گزینش برترین ها معرفی نماییم. در ادامه عنوان گروه های مختلف، موضوعی که در آنها مورد بررسی قرار می گیرد و سپس معیارهایشان در انتخاب بیان می گردد.

 

FRAGRANCE OF THE YEAR: (رایحه سال)

عطرهایی که در این گروه نامزد رقابت شده اند بر اساس رایحه، استراتژی بازاریابی، بسته بندی و تبلیغات ارزیابی شده و جایزه به برترین آنها در موارد فوق تعلق می گیرد.

 

FRAGRANCE HALL OF FAME: (رایحه تالار مشاهیر)

نامزدهای این گروه شامل عطرهایی کلاسیک هستند که باید یک یا دو شرط زیر را دارا باشند.

در دوران حضور در مارکت ها به جایگاه بالایی رسیده باشند و یا آنکه به مدت 15 سال یا بیشتر در بازار فروش دوام آورده باشند.

 

PERFUME EXTRAORDINAIRE: (عطرهای فوق العاده )

این گروه و جایزه ی آن در حقیقت برای تقدیر از زیبایی رایحه، عطرو خلق های جدید ایجاد شده و شامل منتخب عطرهای خاص است. عطرهایی که توانسته اند رایحه ای جدید را خلق نمایند در این دسته ارزیابی شده و جایزه دریافت می نمایند.

 

HALL OF FAME: (تالار مشاهیر)

این جایزه به فرد یا برندی ارائه می شود که ابتکار و خلاقیت فوق العاده ای را در سطح جهانی به صنعت عطرسازی ارائه کرده باشد.

 

MEDIA CAMPAIGN OF THE YEAR: (مدیا کمپین سال یا مبارزه تبلیغاتی سال)

این جایزه به عطری تعلق میگیرد که بهترین تبلیغ تلویزیونی یا چاپی را داشته باشد. این تبلیغات بر اساس آنکه چقدر خلاقانه بوده یا میزان فروش را افزایش دهند امتیاز بیشتری را در دریافت جایزه کسب خواهند نمود.

 

INTERIOR SCENT COLLECTION OF THE YEAR: (عطر سال برای فضاهای داخلی)

این جایزه رایحه هایی (عطرهایی) را شامل می شود که در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. میزان خلاقیت در طراحی رایحه جهت انتخاب برنده بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

BATH & BODY LINE OF THE YEAR: ( برترین محصولات حمام و بدن سال)

همان گونه که از نام آن مشخص است این جایزه به برترین محصولاتی که برای حمام و بدن (نظیر شامپوها و لوسیونها) مصرف می شوند اهداء می گردد. گزینش آنها براساس بوی خوش، بسته بندی و نوآوری خوب صورت می پذیرد.

 

PACKAGING OF THE YEAR: (بسته بندی سال)

این جایزه به برترین بسته بندی عطرها اهداء می گردد. عوامل زیر در آنها مورد بررسی قرار می گیرد:

– طراحی بطری عطر

– بسته بندی و گرافیک طرح های روی جلد

 

INDIE AWARD CATEGORY: (ایندای اوارد)

نامزدهای این گروه عطرهایی هستند که برند تولید کننده آنها متعلق به یک شرکت بزرگ نیست و تنها در 50 فروشگاه یا کمتر ( در آمریکا ) فروخته شده اند.

 

RETAIL INNOVATION OF THE YEAR: (خرده فروش خلاق سال)

این جایزه به خرده فروشی تعلق می گیرد که تجربه یا سرویس دهی جدیدی را در سطح کلاس جهانی برای ارتقا فروش عطر به صورت تک فروشی انجام داده است.

 

CONSUMER CHOICE: (انتخاب مصرف کننده)

در این گروه عطرهایی قرار می گیرند که مصرف کنندگان آنها را به عنوان برترین رایحه انتخاب کرده اند. مجموع نظرات جمع آوری شده و منتخب مردم معرفی می گردد. این گروه عطر مورد پسند هر کشور را معرفی می کند.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *