فاکتورهای مهم در انتخاب برترین عطرهای سال – جشنواره FiFi

DB25 - فاکتورهای مهم در انتخاب برترین عطرهای سال - جشنواره FiFi

DB26 - فاکتورهای مهم در انتخاب برترین عطرهای سال - جشنواره FiFi

 

هر ساله عطرهای مختلفی در زمینه های متفاوت جوایزی را به خود اختصاص می دهند و همواره این سوال در ذهن می ماند که چه عوامل و فاکتورهایی موجب انتخاب یک عطر خاص می شوند؟

 

عطر یک اثر هنریست که انتقاد و یا تحسین آن نیازمند تجربه ، علم و تخصص خاص خود می باشد.

 

بنا به تجربه شخصی ، یکی از عواملی که در این انتخابها دخیل است ، میزان پیچیدگی رایحه می باشد.تعدد مواد خام و ترکیب حرفه ای آنها ، به گونه ای که عطر در عین منحصر به فرد بودن ، رایحه ای پیچیده و غیر قابل توصیف تولید کند به نحوی که ترکیبات عطر مشهود نباشند ، خود یک امتیاز محسوب می گردد!

 

همان طور که در تمامی رشته های هنری رعایت توازن و تعادل (Balance) عاملی بسیار مهم است ، در عطر نیز این فاکتور مد نظر قرار می گیرد. رعایت balance در عطر موجب می گردد رایحه مواد خام به کار رفته غیر واضح و غیر مستقیم باشند.

 

همخوانی حس انتقال داده شده توسط رایحه با نام عطر نیز فاکتور مهم دیگریست. همچنین نو آوری در رایحه ، تفکر و تجربه خالق عطر و حسی که او قصد منتقل کردن آن را دارد. میزان غیر خطی بودن رایحه (ر.ک عطرهایی با رایحه ی خطی !!!!) که در عین حفظ تعادل رایحه ، فراز و فرود و تنوعی دوست داشتنی را از نت ابتدایی تا انتهایی در رایحه تولید می کند.

 

عطر و حتی یک اثر هنری در صورت دارا بودن توازن ، نو آوری و منحصر به فرد بودن ، عموم افراد را جلب می کند و اغلب این مسئله دلیل محبوب شدن یک عطر خاص و گزینش آن به عنوان برترین عطر سال است!

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *