روانشناسی عطر | چطور از روی عطر به شخصیت افراد پی ببریم؟

DB235 - روانشناسی عطر | چطور از روی عطر به شخصیت افراد پی ببریم؟

DB236 - روانشناسی عطر | چطور از روی عطر به شخصیت افراد پی ببریم؟

 

بهترین عطر مردانه یا زنانه چه رازی از شخصیت شما برملا می‌کند؟ آیا ارتباطی بین عطر دل‌خواه شما و شخصیت درونی‌تان وجود دارد؟ عطرهایی که می‌زنید درباره شما چه می گویند؟ آیا می‌توان از روی عطر امضای کسی به شخصیتش پی برد؟ چطور می‌توان از روی عطر، درون یک فرد را خواند؟ همه‌ی این‌ها پرسش‌هایی هستند که با مطالعه این مقاله به پاسخشان دست پیدا می‌کنید؛ پس با ما باشید با روانشناسی عطر یا شخصیت شناسی افراد از روی عطر دل‌خواهشان.

 

روانشناسی عطر

در علوم روانشناسی روش‌های مختلفی برای یافتن خلق‌وخو و شخصیت افراد وجود دارد. شاید شما هم شنیده‌اید که از روی دست‌خط فردی می‌توان شخصیت وی را تشخیص داد. یا حتی امضای افراد نمادی از واقعیت درونی آن‌هاست. گاهی برای یافتن روحیات کودکان، از آن‌ها خواسته می‌شود که نقاشی بکشند. انتخاب طیف رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی یا نوع زاویه‌ها برای ترسیم اشکال به دغدغه‌های روحی کودک اشاره می‌کند. در همین راستا انتخاب یک رایحه به‌عنوان بهترین عطر مردانه یا زنانه یا حتی عطر امضا نشان می‌دهد که فرد چه خصوصیات غالبی دارد. در ادامه به معروف ترین رایحه عطرها اشاره می‌کنیم.

 

عطر با رایحه شیرین

بر اساس علم روانشناسی عطر باید گفت کسانی که به عطر با رایحه شیرین علاقه دارند، آرزوهای شیرینی نیز در سر دارند. شاید جالب باشد؛ ولی دنیای آن‌ها مانند ابر آرزوهاست. اهداف متنوع و رؤیاهای عجیب و جذاب جزء جدانشدنی زندگی این گروه است. علاقه‌مندان به بهترین عطر مردانه یا زنانه با طبع شیرین، دوستان زیادی دارند؛ زیرا به‌سرعت با دیگران صمیمی می‌شوند. البته شیرینی این رابطه تا زمانی است که از طرف مقابل بدی ندیده باشند. در غیر این صورت به سختی می‌توان آن‌ها را راضی کرد که کسی را ببخشند یا عیبش را فراموش کنند.

 

عطر با رایحه تلخ

افرادی که به عطرهای تلخ علاقه‌مند هستند افراد خویشتن‌دار و صبوری هستند. صبر این افراد باعث می‌شود بر تصمیم‌هایی که گرفته‌اند پافشاری کنند. این افراد تا رسیدن به هدف خود بی‌وقفه تلاش می‌کنند و به‌سادگی تسلیم نمی‌شوند. خوی ورزش‌کاری باعث می‌شود در سختی‌ها کمتر خسته یا ناراحت شوند و عصبانی یا پرخاشگر نباشند. مدیریت خاص روابط این افراد باعث می‌شود نزدیک‌شدن به آن‌ها و همسوشدن با اهدافشان کمی مشکل باشد.

 

عطر با رایحه ملایم

افرادی که به بهترین عطر مردانه یا زنانه ملایم علاقه دارند، افراد آرامی هستند. ممکن است زود عصبانی شوند؛ اما عصبانیتشان نیز زود فروکش می‌کند. طبع آرام این افراد مانع از آن می‌شود که بخواهند خودخواه باشند. این افراد به سمت کسانی گرایش پیدا می‌کنند که به‌شدت صادق باشند. استرس‌ها خیلی زیاد روی این افراد تأثیر نمی‌گذارد. به‌سرعت اعتماد اطرافیان را جلب می‌کنند و به‌راحتی می‌توان نظرشان را جلب کرد.

 

عطر با رایحه خنک

یکی از علاقه‌مند‌ی‌های مدیران موفق، عطر با رایحه خنک است. طبق قوانین روانشناسی عطر و شخصیت شناسی افراد از روی عطر دل‌خواهشان، کسانی که به عطر خنک علاقه دارند، دارای غرور مثبت هستند. این افراد در برنامه‌ریزی دقیق هستند و سعی می‌کنند لحظه‌ای از زمان خود را هدر ندهند. مدیریت زمان به این افراد کمک می‌کند بتواند کارها و اهداف خود را به‌خوبی پیش ببرند. اگر با این اشخاص ملاقات کنید، طوری رفتار می‌کنند که گویا برنامه‌های خیلی بزرگی در سر دارند.

 

عطر با رایحه گرم

افرادی که به رایحه گرم علاقه دارند در کل افراد خونگرمی نیز هستند. معاشرت با این افراد لذت خاصی دارد. بسیار اهل سفر با دوستانشان هستند. در رقابت‌ها خوب عمل می‌کنند؛ زیرا می‌دانند کجا و چگونه باید کاری را انجام دهند. اهداف بزرگی دارند و برای آن تلاش می‌کنند. به این افراد می‌توان اعتماد کرد؛‌ زیرا بسیار مسئولیت‌پذیر هستند. طبع سرشار از احساس این افراد ستودنی است.

 

عطر با رایحه تند

مدیران موفق و سازمان‌دهندگان معروف به عطرهای تند علاقه خاصی دارند. اعتمادبه‌نفس و هوش سرشار این افراد به آن‌ها کمک می‌کند در مواقع لازم تصمیم‌های خوب و دقیقی بگیرند. طبق نظریات روانشناسی عطر، علاقه‌مندان به رایحه تند همه چیز را مطابق میل خود تغییر می‌دهند. روحیه شاداب و سرزنده‌ای دارند و در عشق بسیار صبورند.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *