تفاوت عطرهای نیش با بقیه چیست و کدام برای خرید مناسب‌تر است؟

DB197 - تفاوت عطرهای نیش با بقیه چیست و کدام برای خرید مناسب‌تر است؟

DB198 - تفاوت عطرهای نیش با بقیه چیست و کدام برای خرید مناسب‌تر است؟

 

 

حتماً برای شما هم پیش آمده است که یک عطر زنانه خوشبو را امتحان کنید و جذب رایحه‌ی خوش آن بشوید. شاید بعد از استشمام آن رایحه‌ی خاص، خواسته‌اید بدانید با چه عطری سروکار دارید. دنیای عطرها نیز دنیای پیچیده و پررمز و رازی است. برای شناخت بهتر عطرها، آشنایی با دسته‌بندی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. عطرها به لحاظ کیفیت در گروه‌‌های مختلفی از هم متمایز می‌شوند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها قرارگرفتن عطر در دسته‌بندی‌های نیش (Niche) و دیزاینِر (Designer) است. در ادامه با هم خواهیم دید که تفاوت عطر نیش با دیزاینر چیست و کدام برای خرید مناسب‌تر است.

 

تفاوت عطر نیش با دیزاینر در چیست

 

عطرهای نیش
بسیاری از علاقه‌مندان به عطر زنانه خوشبو می‌دانند که تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینر در چیست. در واقع منظور از عطر نیش، عطرهایی است که توسط برند‌هایی ساخته می‌شوند که تخصص اصلی آن‌ها عطرسازی است. به‌ عبارت دیگر، عطرهایی هستند که طبقه‌ی سلطنتی، بازیگران و افراد مطرح یا همان سلبریتی‌ها به مناسبت‌های خاص برای خود سفارش می‌دهند. برای مثال ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت عطرهای سفارشی مخصوص به خود را داشتند که منحصراً از آن‌ها استفاده می‌کردند. همچنین کیت میدلتون در مراسم عروسی خود از عطری به نام وایت گاردانیا استفاده کرد که ویژه‌ی او ساخته شده بود.

عطرهای نیش در تعداد کم و محدود و با قیمت گزاف تولید می‌شوند. یافتن چنین عطرهایی گاهی بسیار دشوار است و به‌راحتی نمی‌توان نمونه‌ی اصل آن را پیدا کرد. در برخی از فروشگاه‌های معتبر یک قفسه یا مجموعه خاص برای این عطرها در نظر گرفته شده است. این عطرها فقط برای مشتریان مشخصی عرضه می‌شوند. به همین دلیل است که برخی فروشندگان سودجو برای بازارگرمی و فریب مشتری اعلام می‌کنند که عطری که برای فروش دارند از دسته عطرهای نیش است.

 

عطرهای دیزاینری
از طرف دیگر همان‌گونه که حتماً در بازار دیده‌اید، برندهای شناخته‌شده‌ای را شاهد هستیم که در کنار پوشاک، محصولات دیگری نیز مانند عطر روانه‌ی بازار می‌کنند. عطرهای این برندها در گروه عطرهای دیزاینر قرار می‌گیرد. با این توضیحات می‌توان گفت عطرهای دیزاینر توسط برندهای بزرگ به‌صورت انبوه با قیمتی متعادل‌تر تولید می‌شوند. برای نمونه می‌توان به عطرهای برندهای معتبری مانند برند ورساچه (Versace)، وِرا وانگ (Vera Wang) و رالف لورن (Ralph Lauren) اشاره کرد. در خصوص عطرهای نیش نیز می‌توان به برند آمواژ اشاره کرد. این برند سال‌هاست به تولید عطرهای بسیار خوشبو و باکیفیت می‌پردازند.

برخی معتقد هستند که عطرهای نیش را عطرسازان طراز اول دنیا می‌سازند در صورتی که عطرهای دیزاینر به دست عطارهای نه‌چندان حرفه‌ای ساخته می‌شوند. چنین باوری صحت ندارد. برای نمونه می‌توان به برتراند دوشافور (Bertrand Duchaufour) اشاره کرد که هم در تولید عطرهای نیش و هم عطرهای دیزاینر دستی دارد. در نتیجه برای افرادی که به دنبال خرید عطر زنانه خوشبو می‌گردند نمی‌توان نسخه‌ی واحدی پیچید و عطرهای نیش را به عطرهای دیزاینر برتری داد.

 

عطر‌ نیش بخریم یا عطر دیزاینر ؟

طرفداران عطرهای نیش، رایحه‌ی خوش این عطرها را گزینه‌ی بهتری برای افرادی می‌دانند که دنبال عطر زنانه خوشبو می‌گردند. این عطرها رایحه‌های خاص‌تری دارند. بوی خوش آن‌ها نیز همیشه در ذهن ماندگار می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت اگر به دنبال یک رایحه خاص می‌گردید که بوی خوش آن به مشام هیچ‌ کسی نخورده باشد، حتماً سراغ عطرهای نیش بروید. ناگفته نماند که کیفیت و رایحه خاص این عطرها اتفاقی نیست. همچنین عطرهای نیش گران‌تر از عطرهای دیزاینری هستند.

از طرف دیگر با برندهای دیزاینر سروکار داریم. این عطرها رواج بیشتری دارند و احتمال زیادی وجود دارد عطری را که خریده‌اید، دیگران نیز تجربه کرده‌ باشند. اما انصافاً باید گفت عطرهای دیزاینر قیمت مناسب‌تری نسبت به عطرهای نیش دارند. در اکثر مواقع رایحه خوش این عطرها نیز از عطرهای نیش چیزی کم نمی‌‌آورد. در مجموع آنچه بیشتر برای خرید عطر مهم است، سوای برند سازنده‌ی آن، بوی خوشی است که از عطر به مشام برسد. امروزه سازنده‌‌های عطرهای نیش تمایل بیشتری به تولید عطرهایی با قیمت مناسب‌تر پیدا کرده‌اند. برندهای دیزاینر نیز با‌ عرضه‌ی عطرهای انحصاری و تولید محدود بعضی از عطرها، کیفیت محصولات خود را به اثبات رسانده‌اند.

 

سخن پایانی

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که از تفاوت عطر نیش با دیزاینر داد‌یم با خیال راحت به خرید عطر زنانه خوشبو و دلفریب بپردازید. همچنین همکاران ما در فروشگاه دیجی بوم بهترین عطرهای نیش و دیزاینر را بنا بر مقتضیات مختلف برای شما گرد هم آورده‌اند. کافی است نام عطر خود را در صفحه‌ی اصلی جست‌وجو کرده و با مطالعه‌ی توضیحات مربوط به عطر، آن را با سایر محصولات مشابه مقایسه کنید. شما کدام عطر را بیشتر می پسندید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *