بهترین روش برای خرید عطر زنانه

DB157 - بهترین روش برای خرید عطر زنانه

DB158 - بهترین روش برای خرید عطر زنانه

 

انتخاب عطرهایی با رایحه خوش نه تنها باعث حس خوب برای خود فرد می شود، بلکه برای اطرافیان نیز بسیار خوشایند است. امروزه بسیاری از زنان به دنبال این هستند تا بتوانند عطرهایی با رایحه خوش و ماندگاری بالا تهیه کنند. این انتخاب بنا بر سلیقه برای هر کس متفاوت است. معمولا خرید عطر در وهله اول برای بسیاری از خانم ها سخت است و در انتخاب آن دچار مشکل می شوند. در این گزارش به اصول اولیه خرید عطر زنانه و نحوه استفاده از آن پرداخته شده است. بهترین عطر زنانه، برای هر خانم منحصر به فرد است و باید با توجه به سلیقه انتخاب شود. اما فراموش نشود که عطر خود را با توجه به فصل و موقعیتی که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید تا مورد تحسین دیگران نیز واقع شوید.

 

شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (پرفیوم طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن می‌باشد: هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.

 

راه های تشخیص یک عطر خوب
یکی از روش های پیش رو هنگام خرید عطر خوب استفاده از کاغذ تستر عطر است. برای اینکار کاغذ را به عطر آغشته کنید برای چند ثانیه تکان دهید اینکار را چند بار تکرار کنید چند لحظه منتظر بمانید تا بو تفکیک شود.

 

دانه قهوه
معمولا استفاده زیاد از دانه های قهوه موجود که برای شفاف سازی حس بویایی بکار برده میشود توصیه نمیشود چون اینکار اصطلاحا باعث خستگی بینی میشود و شما را در تشخیص بوها دچار تردید می کند. مالیدن عطر روی پوست نیز روشی خوب برای تشخیص بوی عطر است.

 

عطر های مناسب زنانه به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

عطر با رایحه خانواده گل
شامل رایحه های متفاوتی مثل رز، میخک، شکوفه پرتغال، گل بنفشه و اسطوخودوس است که بوی شیرین و ملایمی دارند و برای خانم ها توصیه می شود.

عطر با رایحه خانواده مرکبات
شامل رایحه هایی مانند: پرتقال، لیمو، زردآلو، هلو، سیب و انواع دیگر مرکبات است.

عطر با رایحه های شرقی و ادویه جات
وانل گرم، زنجبیل، عنبر و مشک رایحه های شرقی هستند که به رایحه های مرموز معروفند.

عطر با رایحه های ناب و چوبی
شامل رایحه های مانند ترنج، خزه، گل لادن و نعنا هندی رایحه هایی هستند که یادآور طبیعت هستند.

 

گفتنی است؛ برای فصل های گرم می توانید از رایحه های سرد و برای فصل های سرد می توانید از رایحه های گرم استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از عطر
عطر باید بر روی نقاطی از بدن که نبض دارند مانند پشت گوش‌ها، پشت گردن، سمت داخلی مچ، آرنج و زانوهاپاشیده شوند. تا گرمای این نقاط عطر را گرم کرده و رایحه آن را بطور مداوم پخش کند. پوست‌ چرب، عطر را بهتر از پوست خشک نگه می‌دارد، زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث ماندگاری بوی عطر می شود.

 

شرایط نگهداری عطر
ترکیبات عطرها در صورت عدم نگهداری مناسب به علل زیر می‌توانند کیفیت شان را از دست داده یا کاملاً از بین بروند:

گرما
نور خورشید
اکسیژن
مواد آلی خارجی

 

نــور و گــرما دشمن عطرهای شما هستند حتی الامکان عطر را از قرار دادن در مقابل نور مستقیم و گرما محافظت کنید. کمپانی های عطر سازی برای این مشکل راه حلی اندیشیده اند و آن ساخت شیشه عطر به صورت مات یا به رنگ سیاه است. این کار از برخورد مستقیم نور به مولکول های عطر جلوگیری میکند. یکی دیگر از راه حل های نگهداری عطر، قراردادن آن در یخچال است البته باید در قسمتی از یخچال باشد که از سبزیجات دور باشد!

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *