اصول فکری مردی خوشبخت – بیژن پاکزاد

DB29 - اصول فکری مردی خوشبخت - بیژن پاکزاد

DB30 - اصول فکری مردی خوشبخت - بیژن پاکزاد

 

نام بیژن برای تمامی ما ایرانی ها نامی شناخته شده است. کافی ست جستجویی کوچک در وب داشته باشید تا مطالب بسیاری از زندگی نامه او گرفته تا مصاحبه هایی که با وی انجام شده است را پیدا کنید. خصوصاً که ما ایرانی ها یکی از بزرگترین افتخاراتمان بالیدن به شخصی چون او در عرصه رقابت های جهانی بود. قبل از هر چیز پیشنهاد می کنم سری به سایت Bijan.com بزنید ؛ نمونه تولیدات منحصر به فرد و خصوصاً خودروهای اختصاصی تولید شده و بسیار جالبی را خواهید دید!

 

برای نوشتن از چنین بزرگ مردی به ذهنم آمد شاید نوشتن از روش ها و اصول فکری او کاری جالب تر باشد تا زندگی نامه و مراحلی را که وی طی کرده است مجدد بازنویسی کنم در حالی که به راحتی در شبکه قابل یافتن است. البته بررسی عطرهای او فراموش نخواهد شد.

 

بیژن پاکزاد … مردی عاشق و خوشبخت

خوشبختی و موفقیت دو عامل متفاوت هستند. همیشه تمامی انسانهای موفق خوشبخت نیستند اما عکس آن صادق است و بیژن نیز مردی خوشبخت و به تبع آن موفق بود که اصلی ترین عامل خوشبختی وی عشق او به کارش بود!

عاشق کارش بود و به همین دلیل همواره نوآوری داشت ، به دنبال ایده های جدید بود و همین امر عامل به روز ماندن همیشگی اش بود. اولین تولید عطر او با وقت گذاشتن های فراوان و مصاحبه با مردم و اطلاع از نظر آنها تولید شد و نتیجه آن شد که موفق به دریافت جایزه گردید!

 

شناخت کاملی از خود داشت

او به طور دائم نظریات و بازخوردهای مشتریان خود را جمع آوری می کرد و بر اساس آنها پله های بعدی حرکت خود را بازسازی می کرد. روابط عمومی بالا و اعتماد به نفس سرشار دو عامل پر رنگ در موفقیت او بودند. بیژن قدرت متقاعد سازی بسیاری داشت و به کمک آن توانست ، کمک مالی دوستان خود را جلب کند تا او را بیشتر در رساندن به هدف یاری کنند.

این امر نشان دهنده ی شناخت بالای او از خود و توانمندی هایش بود. شناخت از اینکه توان و قدرت پول سازی و ایده پردازی های قوی و سود آور را دارد و می تواند شرکای خود را نیز ترقی دهد.

 

مطالعه، مطالعه و مطالعه

جمله ای هست که می گوید: ” رهبران اهل مطالعه اند” و این حقیقتی بزرگ از افراد موفق است. بیژن نیز از این قاعده مستثنی نبود . به مطالعه بازاریابی و شیمی پرداخته بود و دائم مشتریان خود را زیر نظر داشت و از آنها پرسش می کرد. به گفته خود وی : “هیچ وقت از آموختن سیر نمی شوم”.

 

مطالعه ، تفکر و سپس حرکت ، سه گام طلایی او بوده اند. او به واقع یک مدیر ذاتی آفریده شده بود.

 

منحصر به فرد بود

عشق به کار، نوآوری را به همراه دارد و نوآوری عموماً باعث تمایز کارهای شما از سایرین خواهد شد. حال اگر این تمایز را با کیفیتی فوق العاده همراه کنید ، تولیدات بیژن را در دست خواهید داشت!

 

هدف او مشخص بود

ثروتمندان! هدف او بودند. او برای تمامی وقت و انرژی خود هدفی مشخص داشت و آن را در جهتی مشخص صرف می کرد. با ثروتمندان نشست و برخاست می کرد تا همچون آنها بیاندیشد و نیازهایشان را بهتر درک کند.

 

خصایص و ویژگی ها بسیاری در بیژن وجود داشت که ممکن است از نظر ما دور مانده باشد. آنچه که امروز نوشته شد تفکرات و برداشت هایی از بزرگ مردی موفق همچون او بود که فکر می کنم باز هم فضا برای کامل شدن داشته باشد که البته ادامه آن را بر عهده شما می سپارم.

 

بیـــژن از زندگی لذت برد ،

آن را مطابق میل خود ساخت

و به آن عشق ورزید …

آیا چنین انسانی ارزشمند نیست؟!

عطر دیجی بوم
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • jean-claude van damme 31 شهریور 1399 / 16:18

    خوشا بحالت بیژن چه زندگی کردی اونم تو لوس آنجلس چه خونه ای و چه ثروتی ، الگوی خوبیه بیژن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *