اروپا ، آمریکا و رایحه های پر طرفدار شرقی

DB61 - اروپا ، آمریکا و رایحه های پر طرفدار شرقی

DB62 - اروپا ، آمریکا و رایحه های پر طرفدار شرقی

 

گروه بویایی شرقی :

 

گروه یا خانواده بویایی رایحه های شرقی یا Oriental هستند (ادویه ای).

 

این گروه در اروپا و آمریکا خیلی طرفدار دارن ، دلیل اون هم به کار بردن ترکیب ادویه ها در این عطرهاست که تا حدودی باعث می شه این گروه عطرها جزء رایحه های جلب کننده محسوب بشن.
اول با یه تعریف کلی شروع می کنیم و موادی که در ساخت این دسته از رایحه ها به کار می ره رو براتون توضیح می دیم بعد می ریم سراغ مثال و نحوه تشخیص این رایحه ها .

 

شرقی (Oriental) :

 

یکی از مواد اصلی ای که در رایحه های شرقی به کار می ره ، عنبر سائل هست . از ویژگی های اصلی این ماده رایحه ی شیرین ، با بویی از خاک و پودر هست . عطرهای این دسته گرم و بسیار مردانه و قوی هستند و غالباً از مواد سکر آور و پرقوتی مثل مشک، وانیل، صمغ و چوب های نامتعارف تشکیل شده اند . این مواد با گل ها و ادویه های نامتعارف ترکیب می شوند و بر همین اساس به چندین زیر گروه با سبک بوهای مختلف تقسیم می شوند، که در این پست فقط ، زیر گروه های مردانه رو توضیح می دم.

 

با بو کردن عطرهایی که در مثال آوردم می تونید نوع رایحه ی این عطرها رو به خوبی متوجه بشید و به راحتی عطرهای این دسته رو شناسایی کنید .

 

– شرقی – وانیل (زنانه)

– شرقی – گل (زنانه)

 

– شرقی – فوژه (مردانه) : این دسته از عطرها رو وقتی استشمام می کنید رایحه ای تند پودری ، مردانه ، شدیداً با کلاس و رسمی و تا حدی کلاسیک دارن و بوی خاک می دهند (این رایحه ی خاک که بسیار قوی و خوشبو هم هست در عطر بیژن کاملاً مشهوده .این عطر حقیقتاً شاهکار هنر عطرسازیه ) و بعضی هم کاملاً مثل طعم دارو ،تلخ هستند . عطر Bijan قدیمی و 212 Se*y در این دسته هستند .

 

– شرقی – چوبی (مردانه) : این رایحه ها بر خلاف دسته قبل که اصلاً شیرین نیستن ، حالتی تلخ و شیرین دارن و در عین حال گرم و عمیق و سنگین هستن، در بعضی از مدل ها علی رغم شیرین بودن بوی پودری تندی هم از اونها استشمام می شه . دانهیل (قهواه ای) در این زیر گروه قرار می گیره .

 

– شرقی – تند (زنانه و مردانه) : در عطرهای این دسته هم مثل زیرگروه های قبلی ، هل، زنجفیل ، دارچین ، جوز به کار می ره فقط با مقدار بیشتر و شدیدتری. رایحه ی اونها بسیار تند و تیز و گرم و بسیار پودری ست . Boss Soul در این زیر گروه قرار می گیره .

 

ادامه دارد .

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *