چگونه با انتخاب عطر و ادکلن مناسب جذابتر به نظر برسیم

DB181 - چگونه با انتخاب عطر و ادکلن مناسب جذابتر به نظر برسیم

DB182 - چگونه با انتخاب عطر و ادکلن مناسب جذابتر به نظر برسیم

 

عوامل بسیاری می‌تواند بر استایل شما تاثیرگذار باشد. مخصوصا که بخواهید در اولین دیدار، تاثیر ذهنی مثبتی را در افراد ایجاد کنید. اینجاست که باید تمام جوانب را در نظر بگیرید.

 

چه مواردی را در نظر بگیریم؟

1 – بهتر است ابتدا قبل از خرید عطر با اصطلاحات رایج دنیای عطر آشنا شوید تا هم انتخابی دقیق داشته باشید و هم اینکه کلاه سرتان نرود. ادوکلن، ادو تویلت و ادوپرفیوم اصطلاحاتی هستند که حتما یا از فروشنده می‌شنوید یا اینکه روی جعبه همه عطرها مشاهده می‌کنید. تفاوت این مدل‌ها در میزان خلوص ماده‌ی روغنی عطر و ماندگاری آن‌هاست. جهت آگاهی از اینکه این اصطلاحات به چه معنی هستند و چه اثری بر کیفیت و قیمت عطر شما می‌گذارند، به راهنمای خرید عطر و ادکلن مراجعه کنید.

به طور خلاصه می‌توان گفت ادکلن ماندگاری چندانی ندارد زیرا که میزان ماده‌ی روغنی عطر در آن بسیار کم است، اما ادو تویلت ماندگاری، خلوص و همچنین قیمت بالاتری نسبت به ادکلن دارد. از طرف دیگر ادوپرفیوم دارای ماندگاری بالا بوده و از گران‌ترین نوع عطرهاست. اکنون انتخاب با شماست، اینکه چه نوع عطری را با چه خلوص و ماندگاری انتخاب می‌کنید.

 

2 – عطر علاوه بر اینکه شما را جذاب‌تر می‌کند، منجر به افزایش اعتماد به نفس شما نیز می‌شود. بنابراین انتخاب عطر دقت و وسواس خاصی می‌طلبد، زیرا قرار است نشان دهنده شخصیت و پرستیژ شما باشد. برای آقایان و خانم‌ها انتخاب عطر خوب می‌تواند نشانی از خوش سلیقگی بوده و محبوبیتشان را افزایش دهد. عطرهای بسیار تند یا بیش از اندازه ملایم برای هیچ کسی مناسب نیست و معمولا طرفداران چندانی هم ندارد. پس شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های شخصی خودتان که آرام و خونسرد هستید یا پرانرژی و فعال، عطر مناسب خودتان را انتخاب کنید. تجربه نشان می‌دهد عطرهای آرام و تلخ برای افراد خونسردتر و عطرهای تندتر برای افراد پر انرژی مناسب هستند.

 

3 – انتخاب رایحه هم پروسه‌ای پیچیده است و نیاز به سلیقه، تخصص و رایحه‌شناسی دارد. امروزه عطرها در رایحه‌های متنوعی تولید می‌شوند، به گونه‌ای که هرکسی می‌تواند عطری مطابق با ذائقه خود انتخاب کند.

بهتر است بگوییم که عطرها دارای نت اولیه، میانی و نت پایانی هستند. به همین دلیل صرفا امتحان رایحه اولیه عطرها هنگامی که در فروشگاه‌ها هستید نمی‌تواند، امتحان مطمئنی باشد. پس باید با رایحه‌های مختلف، از آغاز تا پایان آشنا شده تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

در ادامه توضیح می دهیم که چگونه برای انتخاب عطر نیاز به زمان داشته باشید چرا که به هیچ عنوان نباید در انتخاب آن عجله کرد. هربار که عطر را اسپری می کنید رایحه‌ای به مشامتان می‌رسد که به آن نت اولیه گفته می‌شود که در بیشتر اوقات از عطر میوه‌های کمتر شناخته شده استوایی مثل دوریان، رمبوتان و… می‌باشد.

رایحه میانی چند دقیقه پس از نت اولیه منتشر شده و حدودا ده دقیقه ماندگاری دارد. برخلاف نت اولیه، این نت از عطر گیاهان میوه‌ای نبوده و معمولا عطر دارچین و میخک را می‌توانید در این نت استشمام کنید. رایحه پایانی، رایحه اصلی عطرها بوده و معمولا از مشک، نعناع و چوب وانیل است. این رایحه تقریبا ده دقیقه پس از رایحه‌ی میانی ظاهر می‌شود و تعیین‌کننده ماندگاری عطرهاست.

 

4 – در انتها لازم می‌دانیم تا توضیح مختصری در رابطه با دسته‌بندی عطرها داشته باشیم تا از میان بهترین گزینه‌ها انتخاب کنید. به طورکلی عطرها به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند. عطرهای گلی، آروماتیک، شرقی و مدیترانه‌ای.

بیشترین تعداد عطرهای زنانه در دسته‌ی عطرهای گلی قرار می‌گیرند، این عطرها حاوی رایحه گل‌ها هستند. عطرهای مردانه بیشترین مجبوبیت خود را از دسته آروماتیک دارند، رایحه‌هایی مانند اسطخودوس و خزه‌ها، رایحه اصلی این عطرها را شامل می شوند. عطرهای شرقی و مدیترانه ای دو دسته دیگر از عطرها هستند که نوع شرقی دارای رایحه‌های گرم و تند همچون وانیل می‌باشد و مدیترانه‌ای حاوی عطر خزه‌ها و چوب است.

 

بهترین برندهای عطرهای موجود در بازار و قیمت عطر و ادکلن را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی دیجی بوم جستجو کنید. از آن جمله عطر دیور ، عطر ورساچه، جیونچی، فندی، ایوروشه و سایر برندها. دیجی بوم یکی از بزرگترین و برترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور می‌باشد که با ایجاد تجربه‌ای خوب از خرید اینترنتی برای مشتریان خود توانسته است رضایت حداکثری آنان را جلب نماید. در فروشگاه اینترنتی دیجی بوم شما علاوه بر امکان خرید آنلاین با بهترین قیمت عطر ، به بالاترین خدمات پس از فروش فروشگاهی در کشور دسترسی دارید. همچنین شما محصول مورد نظر خود را به راحتی و در کمترین زمان ممکن در منزل یا محل کار خود تحویل خواهید گرفت.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *