عطر نیش یا ادکلن نیش Niche Perfume چیست؟

DB131 - عطر نیش یا ادکلن نیش Niche Perfume چیست؟

DB132 - عطر نیش یا ادکلن نیش Niche Perfume چیست؟

 

برند عطر نیش یا ادکلن نیش– Niche Perfume – چیست؟
برند عطر نیش – Niche Perfume برندی است که به صورت تخصصی به تولید عطر میپردازد.

 

کلمه نیش یا نیچ در لغت به معنای ٓطاقچه است ولی در کسب و کار عبارت نیش و یا بازار نیش به جاویژه بازار ترجمه میشود و به بخش­ کوچکی از بازار گفته می شود که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است .

هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز کردن بر برآورده کردن یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانسته‌اند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند . در صنعت عطر اغلب شرکتهایی که اینگونه بازاریابی را انتخاب کرده اند نسبت به خانه های مد مانند دیور و شانل توان مالی کمتری داشته و بیشتر اهتمام خود را در افزایش کیفیت رایحه ها و سلایق خاص بکار میبرند . در بعضی از این برندها عطار و صاحب شرکت یکی هستند ، هرچند در بعضی از آنها طراحی عطر به عطارهای خارج از شرکت سپرده شده است .این گونه شرکتها گاهی کاملا مستقل-indie niche – عمل کرده و تحت سرپرستی هیچ کمپانی مادری -parent company – نیستند.

 

یکی از تفاوتهای اصلی روش تولید این شرکتها با غولهای دیزاینری مانند دیور در این است که طراح عطر در این شرکتها کمتر به روندها و نظرسنجیهای عمومی توجه نشان داده و بیشتر کار تولید عطر را مانند یک اثر هنری بر اساس ذهنیت ، داستان و ایده خودش طراحی و تولید میکند ، به همین دلیل عطرهای این خانه ها اغلب خاص پسندتر بوده و کمتر مورد اقبال عمومی قرار می گیرند . از معروفترین برندهای عطر نیش این حوضه میتوان از موارد زیر نام برد:

Xerjoff-زرجف-زرژاف

 

بعضی از برندهای دیزاینر بزرگ جهت رقابت با شرکتهایی که در بازارهای نیش فعالیت می کنند خط تولید های جداگانه ای تحت عنوان “اختصاصی” و یا “ویژه” راه انداخته اند که بر روی همین بازارهای حاشیه ای تمرکز می کنند . از معروفترین این کارها می شود موارد زیر را نام برد:

Private Blend برند Tom Ford
La Collection Privée برند Dior
les exclsifs de chanel برند Chanel

 

جرارد کاما – Gerard Camme, President of Atelier Cologne – مدیر برند نیش آتلیه در چند جمله کوتاه بسیار زیبا تعریف خود را بیان میکنه:

چیزی متفاوت، چیزی است که شما در همه جا نمی بینید، نادر است. در مقابل یک عطر با تولید انبوه از یک برند مشهور

توسط احساسات الهام گرفته است.

دست ساز است.

ساخته شده با مواد نادر و کمیاب.

به روش غیر معمول ساخته شده است.

منحصر به فرد است .

 

من باور دارم که عطر شما بیانگر شخصیت شما، دوست داشتنهای شما و دوست نداشتنهای شما، احساسات شما، احساسات و نحوه معرفی خودتان به جهان است. شما غیر معمول و ویژه هستید. آیا تا به حال در مورد آنچه که عطر شما از شما روایت میکند اندیشیده اید؟

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *