عطرهای حاوی فرومون جذب کننده اند ؟!

DB17 - عطرهای حاوی فرومون جذب کننده اند ؟!

DB18 - عطرهای حاوی فرومون جذب کننده اند ؟!

 

مطالعه این متن ممکن است سوالات بسیاری را در ذهن برخی خوانندگان به وجود آورده باشد که: “فرومون” چیست؟ آیا در انسان ها به گونه ای طبیعی وجود دارد؟ و آیا در عطرها یافت می شود؟!

 

Pheromone چیست؟

فرومون نوعی ماده شیمیایی (هورمون) است که در حشرات، جهت جلب، با تاثیرگزاری بر قدرت بویایی جنس مخالف مورد استفاده قرار میگیرد. این موضوع همچنان به اثبات علمی نرسیده که آیا انسان ها این هورمون را در بدن خود تولید می کنند یا خیر اما دلایلی حسی بر وجود چنین هورمونی وجود دارد. احساس نزدیکی با فردی که در اولین دیدار با او هستید و یا تشخیص اعضای خانواده از طریق رایحه نامشخصی از بدن آنها همه و همه به گونه ای می توانند نشانگر وجود فرومون ها باشند.

 

این هورمون در انواع گوناگونی وجود دارد. دسته ای از آنها موجب جلب جنس مخالف شده و دسته ای دیگر شما را دوستانه جلوه می دهند و … میزانی از فرومون را به طور طبیعی در بدن انسان موجود می دانند که با انجام اعمالی می توانید آن را در بدن خود افزایش دهید.
ورزش، اعم از پیاده روی یا دوچرخه سواری ، استفاده از حمام های بخار و نکته ای بسیار مهم ، استفاده نرمال و ملایم از عطرتان (عدم دوش گرفتن) یا سایر خوش بو کننده ها! شدت رایحه می تواند قدرت پخش فرومون را از بین برده و رایحه آن را خفه کند!
علی رغم دسته بندی هایی که بر انواع این هورمون صورت گرفته همچنان محققان اعلام می کنند که دلیل علمی و منطقی برای اثبات فرومون وجود ندارد زیرا محقق منتشر کننده این مطلب به طراحی عطری حاوی فرمون روی آورده است و به همین دلیل استدلالات وی مورد تردید قرار گرفته و همچنان نظر وی را در جهت کسب منافع تجاری می دانند و نه حقیقتی علمی.

 

آیا عطری حاوی فرمون وجود دارد؟

بهتر است این بخش را به خود شما واگذار کنیم.
در مقالات بسیاری به وجود فرومون در عطرها اشاره شده است و پرفیوم هایی از آن نیز به صورت آنلاین به فروش می رسند. اما اینکه روش تشخیص این ماده در عطر به چه صورت است بحثی مجزاست زیرا شناختی از نوع رایحه آن وجود ندارد!

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *