رایحه های خشک و پودری

DB81 - رایحه های خشک و پودری

DB82 - رایحه های خشک و پودری

 

“خشک و پودری” …

این دو واژه در توصیف رایحه عطرها به وفور استفاده می شوند. اما رایحه های خشک چیستند و به چه نوع بویی اطلاق می شوند؟

 

عطرها می توانند مرطوب و خیس باشند ، اغلب محصولات تولید شده در گروه آکواتیک (آب) با ترکیب آب یا میوه های آبدار ، رایحه هایی خیس ، شبنم زده و مرطوب دارند. نقطه مقابل این قبیل محصولات ، عطرهای خشک هستند که فاقد رطوبت و آب می باشند. اغلب آنها تلخ نیز بوده و فاقد طعم شیرین می باشند.

 

عطرهایی با رایحه های خاکی ، خزه ای یا سرخس گون ، دودی و … که فاقد رطوبت باشند جزئی از عطرهای خشک محسوب می شوند. عطرهای چوبی نیز در صورتی که دوز بالایی از پرفیوم چوبهای فاقد رطوبت را در خود داشته باشند می توانند در توصیف به عنوان عطری خشک محسوب گردند.

 

این ویژگی اغلب در تولیدات مردانه دیده می شود و موجب خشونت بیشتر رایحه می گردد. نمونه های بارزی در تولیدات گذشته از این دست وجود دارد نظیر: Jazz by YSL

 

رایحه های پودری در تولیدات زنانه بیش از مردانه استشمام می شوند. عطر آنها مشابه با پودرهای آرایشی مخصوص صورت است که در گذشته استفاده می شد و همچنین در نوع دیگر مشابه با پودر مورد استفاده برای نوزادان است.

 

این عطرها می توانند مرطوب بوده یا فاقد رطوبت باشند. تندی خاصی در اغلب آنها مشاهده می شود و می توانند بسیار سنگین یا کاملاً ملایم باشند. Aromatic Elixir by Clinique نمونه ای از عطرهای زنانه با رایحه ای پودری و خشک می باشد.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *