راهنمای خرید عطر مناسب سن و فصل

DB268 - راهنمای خرید عطر مناسب سن و فصل

 

پس از انتخاب عطر بر اساس بهترین رایحه، طبق علاقه و سلیقه‌ی خود، در هنگام خرید چه چیزهایی را مد نظر قرار می‌دهید؟ در ادامه راهنمای خرید عطر را مورد بررسی قرار داده‌ایم :

 

راهنمای خرید عطر : تفاوت ماندگاری عطر در ادوپرفیوم و ادوتویلت

همه‌ی ما می‌دانیم که عطرهای متنوع، در میزان ماندگاری روی پوست متفاوت‌اند. اما آیا می‌دانید چگونه این اتفاق می‌افتد؟
به عنوان یکی از معیارهای انتخاب بهترین عطر، ماندگاری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر عطری می‌خواهید که از صبح تا عصر روی بدنتان ماندگار باشد، راز آن اینجاست :
قبل از هر چیز بگذارید ببینیم که عطر‌ها از کدام مواد خام تولید می‌شوند.
این مواد خام از منابع طبیعی مانند گل‌ها و میوه‌ها یا منابع مصنوعی مانند آلدهید گرفته‌می‌شوند. عصاره‌های به دست آمده، با حلال‌هایی مانند الکل یا آب ترکیب می‌شوند.
مقادیر این ترکیبات در عطرهای متنوع، متفاوت است. چگالی بالاتر، نشان‌دهنده‌ی عطری قوی‌تر است. این قدرت نیز بیان‌گر میزان ماندگاری عطر روی بدن است.
عطرهای با چگالی‌های متفاوت ۱ تا ۳۰%، اسم‌های متفاوتی دارند :

  • ادو فِرِش Eau Fraiche : یک تا سه درصد از عصاره عطری با یک حلال ترکیب شده‌است. ماندگاری ادوفرش تا ۱ ساعت خواهد‌بود.
  • ادو کلن Eau de Cologne : دو تا چهار درصد از عصاره عطری در یک حلال، به کار رفته است. ماندگاری ادوکلن چیزی در حدود ۲ ساعت تخمین زده می‌شود.
  • ادوتویلت Eau de Toilette : با چگالی ۵ تا ۱۵ درصدی، ماندگاری حدودا ۳ ساعته دارد.
  • ادوپرفیوم Eau de Perfume : ترکیب ۱۵ تا ۲۰ درصد از عصاره عطری با حلال، ماندگاری ادوپرفیوم‌ها را تا ۵ الی ۸ ساعت افزایش داده‌است.
  • پرفیوم Perfume : چگالی ۲۰ تا ۳۰ درصد، پرفیوم را به ماندگارترین عطر تبدیل کرده‌است. پرفیوم‌ها به دلیل این غلظت بالا، تا ۲۴ ساعت ماندگاری دارند.

یافتن یک امضای عطری، راهی هوشمندانه در خرید عطر

در این بخش از راهنمای خرید عطر، میخواهیم شما را شگفت زده کنیم:
آیا می‌دانید که قیمت عطرهایی که برای عموم تولید می‌شوند ( نه برای افراد خاص )، معمولا به کیفیت مواد خام استفاده‌شده در آن‌ها بستگی ندارد؟
بله، واقعیت همین است!
قیمت عطرها، به نوع مواد خام ( اینکه عصاره‌ی چه گیاه یا میوه‌ای باشند )، چگالی و برند آن‌ها بستگی دارد. قیمت بالای یک عطر لزوما به معنای کیفیت بسیار بالای آن یا مواد خام خارق‌العاده‌ی استفاده شده در آن نیست. حتما تا کنون به نمونه‌هایی برخورد کرده‌اید که نمونه‌ی یک عطر گران قیمت، توسط برندهای دیگر، با قیمت پایین‌تری ساخته می‌شود.
حال ممکن است از این حقایق شگفت‌زده باشید و با خود فکر کنید که پس چرا برخی از عطرها قیمت‌های بسیار بالایی دارند؟
یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در قیمت عطرها، درصد عصاره‌ی موجود در آن‌هاست و این دلیل گرانی یک پرفیوم نسبت به یک ادوفِرِش است. عوامل دیگر در قیمت بالای یک عطر می‌توانند شیشه‌های گران قیمت یا سیاست‌های قیمت‌گذاری شرکت تولید‌کننده باشند.
بنابراین داشتن یک امضای عطری و شناخت روایح دلخواه‌تان می‌تواند شما را در مسیری ایده‌آل قرار‌دهد. در این صورت، اگر قصد خرید یک عطر را دارید، ابتدا نت‌های ابتدایی، میانی و انتهایی آن را بررسی کرده، سپس با در نظر گرفتن چگالی آن و مقایسه با نمونه‌های مشابه، خریدی هوشمندانه انجام دهید.

راهنمای خرید عطر : انتخاب عطرِ مناسب سن و سالی خاص

انتخاب هوشمندانه‌ی عطر به عنوان هدیه، وابسته به این است که بدانیم کدام عطر برای مدام سن و سال مناسب تر است. در این بخش از راهنمای خرید عطر، عطر مناسب سن و سال مورد نظر خود انتخاب کنید.

عطر مناسب سن ۱۰ تا ۲۰ سال

به صورت کلی، روایح میوه‌ای ( مشخصا روایح مرکبات ) در ترکیب با رایحه وانیلی و کاراملی عمق بیش‌تری پیدا می‌کنند که برای سنین ۱۰ تا ۲۰ سال ایده‌آل به نظر می‌رسند. این گروه سنی معمولا در انتخاب عطر بسیار هیجانی و ماجراجویانه عمل می‌کنند.

عطر مناسب سن ۲۰ تا ۳۰ سال

اکثر افراد در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال همچنان حس ماجراجویی خود را حفظ کرده‌اند. بنایراین اگر در این رده‌ی سنی قرار می‌گیرید، از امتحان کردن عطرهای مختلف نترسید.
به علاوه، خانم‌های جوان در این سنین، برای انتخاب عطر، تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند ترندهای روز و تبلیغات برندها قرار می‌گیرند.

عطر مناسب سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی

افراد در دهه‌ی ۳۰ از عمرشان، اندکی از احساساتی بودن دهه‌ی قبل را با عملی / منطقی بودن دهه‌ی ۴۰ در شخصیتشان ترکیب کرده‌اند. بنابراین، اتفاق عجیبی نیست که این افراد در انتخاب عطر خود اندکی سردرگم عمل کنند. بسیاری از افراد در این سنین متوجه می‌شوند که باید علایق ۲۰سالگی خود را رها کرده و به سمت انتخاب‌های بالغانه‌تری پیش روند.

عطر مناسب سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی

خودآگاهی و درک خود تمامی چیزی است که در دهه‌ی ۴۰ زندگی اتفاق می‌افتد. این افراد دقیقا برخلاف دوره‌ی ۲۰ سالگی، تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی‌گیرند و با موج ترندهای روز همگام نمی‌شوند.

عطر مناسب سن بالای ۵۰ سال

بر اساس یک مطالعه، افراد بالای ۵۰ سال بیش‌ترین اعتماد به نفس و رضایت از خود را دارند. بدیهی است که این افراد در انتخاب عطر، تحت تاثیر نظر و عقیده جنس مخالف خود نبوده و بر اساس علایق شخصی خود عمل می‌کنند.

راهنمای خرید عطر : عطر مناسب فصل

دلیل انتخاب عطری خاص برای هر فصل، این است که فصول متفاوت، احساسات متنوع و گاها متضادی را القا می‌کنند. چنان که عطر مناسب فصل بهار، در تابستان چندان دلپذیر نیست و روایح پاییزی در بهار ابدا هیجان‌انگیز نیستند.

شکوفه‌ها و عطر مناسب فصل بهار

در بهار، همه چیز برای شروعی دوباره آماده‌است. زمانی که سرزندگی و شادابی به طبیعت باز‌می‌گردد، چه چیزی بهتر از عطر شکوفه‌ها استایل‌تان را بهاری خواهد کرد؟

عطر مناسب فصل تابستان

تابستان فصل سبکباری و بی‌خیالی است.
فارق از سن و سالی که دارید، حال و هوای تابستان در اطرافتان میل به ماجراجویی سفر، عطر آب‌های شور و ساحل‌های پر جنب و جوش است. علاوه بر همه‌ی این‌ها تابستان فصلی است که بیش از همیشه عرق می‌کنید. پس از یک عطر تابستانی جذاب در کنار لباس‌های رنگارنگ‌تان غافل نشوید.

عطر مناسب فصل پاییز

پاییز، فصل سمبل‌هاست.
برای بسیاری از افراد پاییز فرصتی برای تفکر و خود آگاهی است. پاییز شاید زمانی برای مطالعه‌ی لیست کتاب‌هایتان باشد. روایح وانیلی، چوبی و مُشک از پاییز می‌گویند.

عطر مناسب فصل زمستان

زمستان دقیقا عکس تابستان است، هم در نوع آب و هوا و هم در نوع عطری که انتخاب می‌کنید. اگر تابستان نماد شور، اشتیاق و رهایی است، زمستان سرشار از حس خزیدن در گوشه‌ای دنج و راحت است.
عطر زمستانی، مشابه یکی از روایح زیر است که استشمام آن از روی یک پلیور کشمیری، روز زمستانی شما را کامل می‌کند.

عطر دیجی بوم ، معتبر ترین و شناخته شده ترین مرکز فروش عطر و پرفیوم های اورجینال و اصل ادکلن می باشد و می توانید با اطمینان خاطر کامل محصولات مورد نظر خود را از طریق وب سایت این فروشگاه سفارش بدهید. در صورت نیاز میتوانید با ما تماس بگیرید و یا به پروفایل اینستاگرام ما مراجعه نمایید

یا جهت مشاوره تماس بگیرید

04133350066

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *