راهنمای انتخاب عطر مناسب موقعیت‌های مختلف

DB173 - راهنمای انتخاب عطر مناسب موقعیت‌های مختلف

DB174 - راهنمای انتخاب عطر مناسب موقعیت‌های مختلف

 

حتماً شما هم شنیده‌اید که ظاهر یک نفر در اولین برخورد بیشترین تأثیر را روی فرد مقابل می‌گذارد، جالب است بدانید قدرت رایحه‌‌های جادوییِ عطرها و ادکلن‌های تراز اول را نیز نمی‌توان نادیده گرفت و رایحه‌ خوش در اولین برخورد معجزه می‌کند.

به این ترتیب در اینکه باید از عطر و ادکلن استفاده کنیم شکی نیست اما باتوجه به اهمیت رایحه‌‌‌ ادکلن‌ها این پرسش پیش می‌آید که کجا و در چه زمانی باید از چه عطری استفاده کنیم؟

به همین منظور در ادامه با هم قصد داریم ببینیم چه ادکلن‌هایی مناسب مراسم و موقعیت‌های مختلف است.

 

محل‌کار

عطر و ادکلن بیش‌تر از چیزی که فکرش را بکنید در محل‌کار ضرورت دارد و تاجرین بزرگی را سراغ داریم که موفقیت خود را مدیون رایحه ادکلن هستند. از طرف دیگر حضور در محل‌کار تحرک بیشتری را طلب می‌کند و در نتیجه تعریق بدن سریع‌تر می‌شود. ادکلنی که برای محل‌کار انتخاب می‌کنید باید خستگی را نیز از تن شما و همکاران بزداید.

این ادکلن نباید رایحه‌ای تند و بسیار گرم داشته باشد چرا که چنین رایحه‌ای بدون شک به مشام همکاران شما خوش نخواهد آمد. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده تا ادکلن‌هایی با رایحه مرکبات گزینه مناسبی برای محل‌کار باشد.

به این نکته نیز توجه کنید که رایحه‌ این ادکلن‌ها سریع‌تر از بین می‌رود، در نتیجه بهتر است همیشه یک شیشه ادکلن که رایحه‌ مرکبات در آن استفاده شده است را در محل‌کار، همراه خود داشته باشید.

 

بعد از اتمام کار

انسان‌ موجودی اجتماعی است و با همکاران خود به سرعت دوست می‌شود، از طرف دیگر رفاقت با همکاران و شرکای تجاری برای تداوم کسب‌و‌کار لازم است، به همین دلیل حتماً مواقعی پیش می‌آید که بعد از اتمام کار با همکاران بیرون بروید.

در چنین مواقعی باید ادکلنی انتخاب کنید که از یک طرف کلاس کاری شما را حفظ کند و از طرف دیگر رایحه‌ای دلپذیر داشته باشد. به این ترتیب ادکلن‌هایی که در آن‌ها از رایحه‌های مشک و عنبر استفاده شده گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد. ادکلن‌هایی با رایحه‌های چوبی نیز برای چنین مواقعی بهترین انتخاب هستند.

 

مصاحبه‌های کاری

همان‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم بوی ادکلن، همانند ظاهر، تأثیر زیادی در اولین برخورد دارد، از آنجایی که در بیش‌تر مواقع در مصاحبه‌های کاری برای اولین بار کارفرما و کارمند با یکدیگر ملاقات می‌کنند بهتر است وسواس زیادی در انتخاب ادکلن برای این مصاحبه‌های کاری به‌خرج دهید.

تجربه نشان داده است در اکثر مواقع مصاحبه‌های کاری در اتاق‌های کوچک و درب بسته صورت می‌گیرد، در نتیجه در ادکلن نباید زیاده‌روی کنید و ادکلنی را انتخاب کنید که بوی تند و تیزی نداشته باشد.

با این حساب می‌توان ادکلن‌هایی که رایحه‌ای ملایم و دلنشین دارند را برای مصاحبه‌های کاری مناسب دانست. در این زمینه ادکلن‌هایی که در آن‌ها از رایحه روغن‌ها استفاده شده گزینه خوبی به‌نظر می‌رسند.

 

مهمانی‌های خاص

در چنین موقعیت‌هایی بهتر است رایحه‌ای خاص انتخاب کنید که برای مخاطب شما بویی جدید و در عین حال جذاب داشته باشد.

ادلکن‌هایی که رایحه آن‌ها برگرفته از انار، بامبو یا نارگیل است گزینه مناسبی برای مهمانی‌های شبانه به‌نظر می‌رسد. لازم به ذکر است در این مواقع نباید بیشتر از حد معمول ادکلن بزنید.

بیش از حد بودن رایحه ادکلن باعث ایجاد حس آزردگی در فرد مقابل می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت یک اسپری از ادکلن روی هر دو یقه لباس کفایت می‌کند.

 

مهمانی‌های بزرگ

در مهمانی‌های بزرگ افراد مختلفی حضور دارند و این امر انتخاب رایحه مناسب را دشوارتر می‌کند. از طرف دیگر رایحه ادکلن شما در مجالس و مهمانی‌های شبانه نباید تند و تیز باشد و توجه زیادی به خود جلب کند.

این موارد باعث شده است تا کارشناسان صنعت ‌عطر‌سازی، ادلکن‌هایی با رایحه‌های کلاسیک را گزینه خوبی برای مهمانی‌های شبانه و مجالس شام قلمداد کنند. ادکلن شما نباید بیش از حد رایحه‌ای ملایم داشته باشد و ادکلنی انتخاب کنید که بوی آن بر بوی غذاهای خوشمزه غالب شود.

با این حساب می‌توان ادکلن‌هایی با رایحه گل‌ها را گزینه خوبی برای مجالس شام دانست، همچنین ادکلن‌هایی که رایحه وانیل دارند نیز برای مهمانی‌های شبانه گزینه خوبی به نظر می‌رسند.

 

تعطیلات

تعطیلات همیشه رنگ و بوی دیگری داشته و با روزهای خسته‌کننده کاری تفاوت‌های زیادی دارد. در روزهای تعطیل نیازی نیست تا ضوابط لباس و پوشاک محل کار را رعایت کنید، این امر در خصوص رایحه ادکلن نیز صدق می‌کند و دست شما برای انتخاب ادکلن در روزهای تعطیلات بازتر است.

به این ترتیب ادکلن‌هایی که رایحه آن‌ها به دل شما نشسته است اما احساس می‌کنید برای محل کار یا مهمانی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد را برای روزهای تعطیلات کنار بگذارید. به‌عبارت دیگر در انتخاب ادکلن برای مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف، به تأثیری که این ادکلن روی سایرین می‌گذارد فکر می‌کنیم اما روزهای تعطیل فقط و فقط به شما اختصاص دارد، بنابراین در این روزها ادکلنی بزنید که شادی و نشاط تعطیلات را در مشام شما ماندگار کند.

 

مراسم ازدواج

حساب مراسم عروسی با سایر مجالس فرق می‌کند و حاضرین بهترین لباس‌‌های خود را برای روز عروسی کنار می‌گذارند، کاملاً مشخص است در چنین مراسمی برای ادکلن نیز باید وسواس زیادی به‌خرج دهید و رایحه‌ای را انتخاب کنید تا در بین سایرین گل سرسبد مجلس باشید.

به همان ترتیب که در مراسم عروسی از لباس‌های شیک و مجلسی استفاده می‌کنید برای ادکلن نیز بهتر است سراغ رایحه‌های سنگین و ماندگار بروید. بدون شک سایر افراد حاضر در مجلس عروسی نیز ادکلن می‌زنند، در نتیجه ادکلن خاص و ویژه‌ای انتخاب کنید که رایحه آن شما را یک سروگردن بالاتر از سایرین نشان دهد.

از طرف دیگر از آنجایی که تجربه نشان داده است مراسم عروسی تا پاسی از شب به طول می‌انجامد بهتر است ادکلنی انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد. در این زمینه به ادکلن‌هایی که درصد بالایی از روغن‌های گیاهی دارند می‌‌توان اشاره کرد که از ماندگاری خوبی برخوردار هستند.

 

مسافرت و دورهمی‌های تابستانی

به احتمال زیاد به خوبی می‌دانید که وجود ادکلن‌های مناسب با هر فصل بی‌دلیل نیست و ادکلنی که برای تابستان استفاده می‌شود در زمستان ماندگاری کمتری دارد، این فرآیند برای ادکلن‌های زمستانه نیز صدق می‌کند و این ادکلن‌ها در شب‌های بلند تابستان مشام را عطرآگین نمی‌کنند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم با ادکلن‌هایی که رایحه‌های استوایی دارند به استقبال خوش‌گذرانی‌های تابستانی بروید. ادکلن‌هایی که رایحه لیموی سیسیلی و یاسمین دارند نیز گزینه‌های خوبی در این زمینه به‌حساب می‌آیند.

 

 

کلیدواژه : ادکلنادکلن اصلادکلن خالصادکلن زنانهادکلن ماندگارادکلن مردانهادکلن گرمیاسپریانتخاب عطرانتخاب عطر مناسبتابستانتابستانیتعطیلاتخرید ادکلنخرید عطرخرید پرفیومدورهمی‌دیجی بومراهنمای انتخاب عطرراهنمای عطرراهنمای عطر مناسبعطرعطر اصلعطر بعد از کارعطر تابستانعطر تابستانیعطر تعطیلاتعطر تلخعطر تندعطر خاصعطر خالصعطر خنکعطر خوبعطر دورهمی‌عطر زنانهعطر شیرینعطر عودعطر ماندگارعطر محبوبعطر محل کارعطر مخصوص کارعطر مراسم ازدواجعطر مردانهعطر مسافرتعطر مصاحبه‌عطر مصاحبه‌ ایعطر مصاحبه‌های کاریعطر ملایمعطر مناسبعطر مناسب ازدواجعطر مناسب تابستانعطر مناسب تعطیلاتعطر مناسب دورهمی‌عطر مناسب مراسم ازدواجعطر مناسب مسافرتعطر مهمانیعطر مهمانی‌های بزرگعطر مهمانی‌های خاصعطر هدیهعطر پرفروشعطر گرمعطر گرمیفروش ادکلنفروش عطرفروش پرفیومفروشگاه ادکلنفروشگاه عطرفروشگاه پرفیوممراسم ازدواجمسافرتمهمانی‌های بزرگمهمانی‌های خاصپرفیومپرفیوم ادکلنیپرفیوم اصلپرفیوم خالصپرفیوم روغنیپرفیوم زنانهپرفیوم ماندگارپرفیوم مردانهپرفیوم گرمی
عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *