درمان سینوزیت با بخور این گیاه خوش عطر

DB179 - درمان سینوزیت با بخور این گیاه خوش عطر

DB180 - درمان سینوزیت با بخور این گیاه خوش عطر

 

  • بخور گیاهان دارویی یکی از بهترین راه ها برای درمکان سینوزیت است.

 

سینوزیت به حالتی گفته می شود که سینوس ها عفونی و ملتهب شود و مخاط موجود در آن ها به راحتی تخلیه نمی شود، گفته می شود. برای درمان سینوزیت طب سنتی توصیه های بسیار مفیدی دارد که یکی از آن ها استفاده از بخور گیاه بابونه است. در ادامه این مطلب به توضیح روش درمان سینوزیت با بخور بابونه می پردازیم.

مریم نواب‌زاده پزشک و محقق طب اسلامی: سینوزیت در همه سنین نشانه از تولید نزله‌ها «یعنی اخلاط کثیف و مزمن به عبارتی همان آب بینی» در سر، کم‌خونی ارثی، بلغم، کبد چرب، نفخ شکم و بیماری هورمونی است و تزریق آنتی‌بیوتیک‌ها در این بیماری ناموفق هستند، چون چرک‌های فقط خشک می‌شوند و لیکن ذات آن در عروق باقی می‌مانند.

نواب‌زاده تصریح کرد: در طب سنتی شخصی که سینوزیت دارد در حقیقت نیم تنه‌اش در بالا سرد است و تند تند مریض می‌شود، اما این شخص کف پاهایش می‌سوزد و باید این سوختن به‌علت غلظت خون و یا چربی خون درمان شود و باید اول سینوزیت او را درمان کرد و سپس کف پاها را آرام کرد.

وی افزود: مغزی که ضعیف باشد، حجم مواد زائد و لزج و بلغمی تولیدی آن نیز زیاد می‌شود و اگر این موادها به‌درستی از بدن خارج نشوند، به مرور در مجاری دفعی باقی مانده و تولید عفونت می‌کنند که سینوزیت هم یکی از مصادیق آن است.

این پزشک و محقق طب اسلامی اظهار کرد: از طرفی توصیه‌های دینی مبنی بر استنشاق آب داخل بینی و چرخاندن آب داخل دهان و حلق با هر بار وضو گرفتن، دارای حکمت‌های متعددی و از جمله پیشگیری از تجمع این مواد زائد در مجاری دفعی است.

 

علامت اصلی سینوزیت
نواب‌زاده گفت: علامت اصلی سینوزیت دردهای ضربان‌دار و احساس فشار در صورت است که با خم شدن به جلو بدتر می‌شود.

وی با بیان این‌که سینوزیت پیشانی باعث درد در بالای ابرو می‌شود و پیشانی در هنگام لمس ممکن است دردناک باشد، تصریح کرد: سینوزیت فکی باعث درد در فک فوقانی و دندان ها و گونه می‌شود و ممکن است با درد دندان اشتباه شود.

این پزشک و محقق طب اسلامی با اشاره به این‌که التهاب سینوس‌های بالای بینی باعث درد در اطراف و بین چشم‌ها و اطراف بینی می‌شود، افزود: التهاب سینوس‌های اطراف گوش می‌تواند باعث گوش درد، درد گردن و یا کتف‌ها ، درد در پشت چشم‌ها و یا در بالای سر و یا ناحیه گیج‌گاهی شود.

نواب‌زاده اظهار کرد: سینوزیت می‌تواند باعث افزایش تب، ضعف بدن، احساس خستگی، از میان رفتن حس چشایی، بویایی و سرفه‌های خلط‌دار شب هنگام شود.

 

درمان سینوزیت با بخور بابونه
یک مشت گل بابونه و سبزی نعنا و یا دو قاشق غذاخوری پودر ان را رو داخل دستگاه بخور یا قابلمه آب می ریزید و به مدت 20 دقیقه بخور با دم و بازدم شدید انجام میدید.دربین بخور هروقت چرک و عفونت در مخاط بینی زیاد شد آن رو خالی میکنیدو دوباره بخور رو ادامه می دید تاچرک و عفونت حسابی از بینی شما خارج شود.

نعنا عطر تندی دارد؛ این عطر تند و خواص ضد التهاب گیاه نعنا به آرام کردنِ لایه مخاطیِ دستگاه تنفسی کمک می‌کند و بابونه هم خاصیت آنتی بیوتیکی قوی در درمان سینوزیت دارد و التهاب مجرای تنفسیتان را از بین می‌برد.این روش را به مدت یک ماه یک روز در میان انجام بدهیدبه صورت قطعی هم سینوزیت وهم گوش درد،گلودرد،سردرد که همه ناشی از سینوزیت هست به طور قطع درمان میشود. در ضمن یک قاشق چایخوری پودر گل بابونه ی خشک و یک قاشق چایخوری نعنا رو مثل چایی 10 دقیقه دم کنید،روزی 2 لیوان مصرف کنید.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *