عطرها بیانگر روحیات و تفکرات دوران خود هستند

DB11 - عطرها بیانگر روحیات و تفکرات دوران خود هستند

DB12 - عطرها بیانگر روحیات و تفکرات دوران خود هستند

 

یکی از دسته بندی های تقریباً جدیدی که در گروه بویایی عطرهای زنانه ایجاد شده است ، گروه عطرهای چوبیست.

اما اینکه به چه علت این دسته بندی به تازگی رونق یافته دلایل آماری و فکری بسیاری در پشت آن نهفته است.

عطر ، روانشناسی و همین طور جامعه شناسی همواره در کنار هم بوده اند. پیش از هر تولیدی آمارهای بسیاری از روحیات و تفکرات زنان و مردان و مردان گرفته می شود و تولیدات بر همین مبنا پیش می روند، زیرا رایحه ارتباط مستقیمی با طرز تفکر و احساس دارد و عطرها باید بتوانند در بین مردمان عصر خود جا باز کنند.

زمانی که عطرهای قدیمی و رایحه آنها را بررسی می کنید ، متوجه می شوید که کاملاً متفاوت با مدل های امروزی طراحی شده اند. عطرهای زنانه اغلب حالتی بسیار زنانه و رمانتیک دارند و حسی منفعل و ساکن را القاء می کنند. عکس آن نیز عطرهای مردانه بسیار خشن ، قوی و مستحکم تر طراحی شده اند. قدرت و اقتدار ، حرف اول و آخر در تمام تولیدات مردانه قدیمیست. کوچکترین خصلت زنانه در عطرهای مردانه و همچنین عکس آن نیز دیده نمی شود ، همان دیوارهای جنسیتی که در بین دو جنس زن و مرد در روزگاران گذشته بود در عطرها نیز بین رایحه های زنانه و مردانه وجود دارد و آن چنان شدید که عطر هیچ جنسی برای دیگری قابل استفاده نیست.

این حالات دقیقاً بیانگر روزگارانیست که زنان و مردان از هم جدا بودند، زنان مشغول به کارهای خانه و مردان مشغول به فعالیت های مردانه. کمتر زنی پا به پای مردان و در حیطه آنها کار می کرد و مردان نیز مشاغل و روحیاتی زنانه نداشتند.

با گذر زمان و تغییر دوران و تفکرات ، کم کم عطرها نیز تغییر کردند و بر همین مبنا ظهور عطرهایی اسپورت نظیر CK One ها و … که بیانی از برابری جنسیتی هستند نه تنها بی دلیل و اعجاب انگیز نیست بلکه کاملاً به جا و به موقع است.

و اما زنان مدرن امروزی در کنار مردان و هم ردیف آنان فعالیت می کنند ، طالب قدرت و استقلال شخصیتی و مادی هستند و کم کم غیر وابسته به مردان می شوند. بنابراین برای زن مدرن امروزی با تفکرات و احساسی جدید ، شاخه جذاب دیگری نیاز است تا توانایی جلب و هم سطحی فکری با او را داشته باشد.

در این گروه جدید ، رایحه های زنانه در کنار نت های مردانه به کار گرفته می شوند که در عین دادن شخصیتی زنانه به عطر ، مصرف کننده آن را شخصی قدرتمند و خود مختار نشان می دهند.

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *