تشخیص ترکیبات عطر | بخش اول

DB39 - تشخیص ترکیبات عطر | بخش اول

DB40 - تشخیص ترکیبات عطر | بخش اول

 

مسلماً میان بویایی قوی تر و درک بهتر عطر ها ارتباطی عمیق وجود دارد. اگر نگاهی بر بیوگرافی عطرسازان مشهور داشته باشید خواهید دید که اغلب آنان در خانواده ای زاده شده اند که از ابتدا درگیر تجارت عطر بوده اند و محیط رشد آنان موجب شده تا از کودکی آموزش های لازم را در این زمینه داشته باشند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه Rockefeller ، بویایی انسان توانایی تشخیص یک تریلیون رایحه متفاوت را از یکدیگر را دارد و همچنین با مقایسه افراد معمولی و عطرسازان حرفه ای مشخص شده که در مغز عطرسازان، مناطق مرتبط با بویایی بسیار پیشرفته تر از دیگر افراد غیر حرفه ایست. همین امر موجب می گردد که عطرسازان توانایی درک رایحه هایی را داشته باشند که توسط دیگران قابل تشخیص نیست.

 

چطور شامه ای قوی تر داشته باشیم؟

اغلب علاقمندان به عطر بسیار تمایل دارند که شامه ای قوی تر داشته باشند و توانایی خود را در درک بهتر رایحه ها افزایش دهند. اما آیا امکان افزایش قدرت بویایی وجود دارد؟ و آیا افراد غیر حرفه ای نیز می توانند رایحه ی مواد مختلف را در عطر تشخیص دهند؟

خبر خوش آن است که این امکان برای تمامی افراد وجود دارد و تنها مستلزم کمی تمرین است. تمرین دادن های مداوم ِ بویایی موجب می شود تا شامه ای قوی تر پیدا کنید و تغییرات ظریف را نیز به خوبی درک کنید. در ادامه تمریناتی ساده ارائه شده است که بر اساس آنها خواهید توانست علاوه بر افزایش قدرت بویایی، توان خود را در تشخیص رایحه های به کار رفته در عطرها بیشتر کنید.

 

به آشپزخانه بروید!!!

همان طور که می دانید رابطه ای مستقیم و قوی میان حس بویایی و چشایی وجود دارد. اغلب مواد به کار رفته در صنعت عطرسازی برگرفته از تمامی موادی ست که در خوراک روزانه از آنها استفاده می شود و یا سایر موادی هستند که به وفور در اطراف ما وجود دارند.

اولین تمرین را می توانید با گروه ارمتیک ها انجام دهید و سپس گروه های دیگر را نیز به آن بیفزایید.

به سراغ گیاهان، سبزی ها، چای، روغن زیتون و … بروید و آنها را ببوئید. فراموش نکنید که برای قدم اول، هدف شما تقویت سیستم بویایی ست و نه لزوماً به خاطرسپاری رایحه ها. بنابراین اگر در میان بوئیدن گیچ شده یا بوها را فراموش کردید به هیچ عنوان دلسرد نشوید. زمان کافی بگذارید و هر رایحه را عمیقاً تنفس کنید. به این مسئله به عنوان سرگرمی نگاه کنید و روزانه تعداد معدودی را برای تمرین انتخاب کنید، چون شما قرار نیست عطرساز باشید! این تمرینات را با سایر خانواده های بویایی نیز انجام دهید.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *