نکاتی برای خرید یک عطر خوب

DB111 - نکاتی برای خرید یک عطر خوب

DB112 - نکاتی برای خرید یک عطر خوب

 

چه چیزی در ابتدا برای شما مهم است ؟ رایحه ! ماندگاری ! پخش ؟؟؟ یا خاص بودن و یونیک بودن آن ؟

برای خریدار عطر فکر میکنم ابتدا رایحه مهم باشه و بعد از آن پخش و ماندگاری هستش که خیلی برای خریدار مهم هستش .

 

عطر ها دسته بندی شده اند مانند خیلی از اشیا پیرامون ما . به طور کلی عطرها به پنج دسته تقسیم شده اند :

– پرفیوم ادکلنی (essential oil) با غلظت ۱۰۰% درصد که خالص‌ترین، ماندگارترین و بهترین نوع عصاره است که در دیجی بوم تمامی رایحه ها به این نوع عرضه میشود.

– عطر (perfume) با غلظت ۱۵ تا ۲۵ غلظت درصد که خالص‌ترین، ماندگارترین و گران‌ترین نوع عصاره است.

– ادو پرفیوم (Eau de Parfum) با ۸ تا ۱۵ درصد غلظت که ماندگانی مناسبی دارد و رایج‌ترین نوع عطر و ادکلن‌های موجود در بازار است.

– ادو تویلت (Eau de Toilette) با ۴ تا ۸ درصد غلظت که بوی ملایم و ماندگاری متوسطی دارد و باید در طول روز چندبار استفاده شود.

– ادو کلن (Eau de Cologne) با ۲ تا ۴ درصد غلظت که بوی ملایم و ماندگاری متوسطی دارد.

توجه: بیشتر افراد در ایران برای تمامی موارد فوق از اصطلاح عطر استفاده می‌کنند درحالی که اکثر محصولات از جمله محصولات این سایت از نوع پرفیوم ادکلنی یا (essential oil) هستند که با محصولات موجود در بازار یا سایتهای متفرقه دیگر بسیار متفاوت میباشد .

 

اصولا در عطرها از ترکیب یک یا چند رایحه در عطر استفاده میشود و حتی تا 100 نت در یک عطر استفاده شده است .

اصولا عطر های اورجینال در ساعت های مختلف رایحه های متفاوتی از خود نشان میدهند .به طور کلی طبقه بندی عطرها به سه دسته تقسیم میشوند Top Note اولین رایحه Middle Note رایحه ثانویه Base Note رایحه پایه هستند . بینی افراد ممکن است یک یا همه نت ها را تشخیص دهند و این امری کاملا طبیعی و معمول است .بخاطر همین برداشت هر شخصی از رایحه عطر ممکن است متفاوت باشد .

 

اما صبر کنید هنوز تمام نشده ! گاهی اوقات ممکن است شما در خیابان از کنار کسی رد شده باشید و از بوی عطری خوشتان آمده باشد و از آن شخص اسم آن عطر را بپرسید و هنگامی که آن عطر را خریدید و استشمام کردید حس میکنید که با آن چیزی که قبلا بو کردید متفاوت است و شاید اموات آن فروشنده را نیز یاد کرده باشید که چرا به شما عطر تقلبی داده است .

 

رايحه يك عطر نسبت به نوع پوست ، هارمونی بدن هر شخص ، نحوه استفاده از عطر ،حرارت بدن فرد ، محيط انتشار و ساعت استفاده بستگى داره .هرچه دمای بدن شما بیشتر باشد پخش عطر نیز بیشتر خواهد بود یا پوست های چرب عطر را بیشتر بر روی خود نگه میدارند یا قسمت هایی از بدن هستند که برای استفاده عطر بهتر میباشند (مانند نقاط نبض دار) .نحوه اسپری کردن عطر دارای شیوه صحیحی است شما میبایست عطر را مستقیم و از فاصله 20 سانتیمتری به خود بزنید .

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *