عطرهای مد روز مردانه بررسی گروه عطرهای چوبی

DB65 - عطرهای مد روز مردانه بررسی گروه عطرهای چوبی

DB66 - عطرهای مد روز مردانه بررسی گروه عطرهای چوبی

 

همون طور که قبلاً هم گفته بودیم ، این روزها سرمایه گذاری های اغلب کمپانی های عطرسازی برای تولید عطر مردانه ، به میزان زیادی روی گروه رایحه های چوبی متمرکز شده ،عطرهایی که در تولید اونها و به ویژه در نت میانی از پرفیوم انواع چوبها استفاده شده و بویی از چوب درختان می دهند و دلیل این کار جاذبه بسیاری بود که این گروه بویایی برای خانم ها داشت!

 

امروز در بخش عطرشناسی به بررسی این گروه از عطرهای مردانه می پردازیم .

 

اینکه این گروه به چه زیر مجموعه هایی تقسیم می شه و هر گروه به هنگام استشمام چه نوع رایحه ای داره؟ که درک این مطلب به شما کمک می کنه بفهمید عطر مورد علاقتون در کدام دسته بندی قرار می گیره!

 

اگر حقیقتاً تمایل دارید مثل یک حرفه ای در عطرها تبحر داشته باشید ، بخش عطرشناسی و مقالات مربوط به اون رو حتماً مطالعه کنید به خصوص که این مطالب به صورت کاملاٌ تجربی و کاربردی نوشته شده اند و جز در کلاس های آموزشی اروپا و آمریکا نمی تونید چنین چیزهایی رو یاد بگیرید !!!

 

گروه بویایی چوبی یا Woody : (مردانه)
عطرهایی که در این دسته قرار می گیرند به هنگام استشمام بوی چوب از اونها متصاعد می شه . پرفیوم چوبهای بسیاری هستند که در صنعت عطرسازی به کار می روند مثل پرفیوم چوب اسرارآمیز صندل، چوب خشک و تند سرو و وتیور و …

 

عطرهای این گروه اغلب ، گرم ، تند و بسیار مردانه هستند و برای خانم ها جذاب !

 

این گروه بویایی با مواد دیگری ترکیب می شود که بر اساس این ترکیبات به زیر گروه هایی تقسیم می شه :

 

چوبی – آب Woody -Aquatic : رایحه این عطرها به هنگام استشمام ، ملایم ، خنک ،شیرین ، اسپورت است و بویی از عطر آب را با خود دارد . بسیار مناسب سن جوان و نوجوان هست و همچنین استفاده برای روزهای بسیار گرم تابستان. بهترین عطری که می شه در این گروه مثال زد عطر Versace Eau Fraiche هست .

 

چوبی – آروماتیک Woody -Aromatic : در رایحه این عطرها پرفیوم چوب با گیاهان و علف ها مخلوط می شود که در کل بویی از چوب ، مقوا یا صابون از آنها استشمام می شود . بعضی از عطرهای این گروه خنک هستند . عطر Lacoste Essential نمونه خوبی از این گروه است.

 

چوبی- چایپر Woody – Chypre : رایحه ای بسیار کلاسیک ، خشک ، سیگار مانند ، دودی، تند با دوام و سنگین دارند. بهترین نمونه Aramis

 

چوبی – گل و مشک Woody -Floral- Musk : رایحه این عطرها شیرینی و تلخی چوب مانند را همزمان دارد و اغلب خنک هستند. بویی خاص دارند. نمونه عطر Davidoff Good Life

 

چوبی – تند Woody -Spicy: رایحه تند و اسپایس در این گروه کاملاً مشهوده و اولین عطری که در شامه شما می خوره بوی ادویه هاست که رایحه غالب در این گروهه. بویی تند ، گرم ، پودری و خشک و ادویه ای حالت غالب این عطرهاست. نمونه Gucci pour Homme.

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *