عطرهای صابونی و شامپویی

DB55 - عطرهای صابونی و شامپویی

DB56 - عطرهای صابونی و شامپویی

 

رایحه های صابونی اصطلاحی ست که درباره بسیاری از عطرها کاربرد دارد و همچون سایر گروه های بویایی هوادارن و مخالفان خود را دارد.

 

این سبک رایحه در حدود قرن 19 کشف شد و به خانواده عطرها ملحق گردید. این عطرها عموماً به گروه بویایی خاصی تعلق ندارند با این حال عطرهای صابونی را بیشتر می توان در گروه آلدئیدها یافت. این خانواده اغلب رایحه ی صابونی را در خود دارند که البته همواره به صورت خالص نخواهد بود. تولد عطرهای صابونی را تا حدود زیادی می توان با عرضه Chanel N5 هم دوره دانست .

 

“رایحه صابونی” به چه معناست؟

 

این عطرها را نباید با رایحه هایی نظیر پودرهای رخت شویی، پودر نوزادان و صابون های قلیایی اشتباه گرفت!

 

این واژه معنای گسترده ای دارد و از دید هر فرد به گونه ای توصیف می گردد. رایحه صابون های Dove , Luxe و …

 

عموماً این قبیل رایحه ها مرکب از حالتی تیز ، صیقلی ، براق ، فاقد شیرینی و موم مانند هستند. حسی قدرتمند و غالب را القاء کرده و جوان و فعال به نظر می رسند. فاقد طعم بودن آنها نوعی حس تلخ بودن را در این قبیل رایحه ها به وراثت می گذارد.

 

عطرهای صابونی ، رایحه ای مانا دارند و کلاسیک نمی شوند. عموماً باب میل همگان بوده، شیک و به روز به نظر می رسند.

 

از انواع این رایحه ها می توان به Mugler Cologne , Infusion d`Homme by Prada اشاره کرد .

 

رایحه های شامپویی چیستند؟

 

رایحه های شامپویی ، عطری تمیز ، ملایم ، کمی شیرین ، رقیق و حباب دار داشته و حالت عطرآگین خفیفی از آنها به مشام می رسد که فاقد هرگونه طعم میوه ، وانیل یا ادویه است. عموماً عطری بسیار تمیز را از خود به جا می گذارند که با ملاحظه و با وقار است!

 

این قبیل رایحه ها عموماً در تولیداتی نظیر La nuit de L`Homme در نت ابتدایی به صورت گذرا ، Bvlgari BLV for Men در نت میانی به بعد و IDOLE de Armani زنانه پس از ماندگاری ، قابل تشخیص و استشمام هستند. ترکیبات مختلفی موجب بروز این سبک رایحه می شوند که از جمله آنها می توان به زنجفیل اشاره نمود.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *