چه مقدار و چگونه عطر بزنیم تا بوی خوب دهیم ؟

DB147 - چه مقدار و چگونه عطر بزنیم تا بوی خوب دهیم ؟

DB148 - چه مقدار و چگونه عطر بزنیم تا بوی خوب دهیم ؟

 

بوی عطر همانند صدا یا لبخند شما ممکن است برای عده ای شناخته شده باشد. مطمئنا تاکنون با افرادی که بوی عطرشان شناخته شده است برخورد کرده اید، این افراد قبل از ورود به جایی یا بدون دیده شدن قابل تشخیص هستند. استفاده از عطر و ادکلن اهمیت زیادی دارد و برای همین باید به عنوان یک مسئله مهم به آن پرداخته شود.

 

یکی از متخصصان عطر و ادکلن از یکی از شرکت های معروف عطر جهان می گوید: “من نمی تواننم خانم هایی را که از عطر استفاده نمی کنند را درک کنم، این خارج از ادب است که از بوهای خوش برای خوشبو کردن بدن خود استفاده نکنید. استفاده از عطر بایستی یکی از کارهای اصلی روزانه شما باشد.” در مورد مقداری که باید از عطر در هر نوبت استفاده کرد باید بدانید که زدن مقدار زیادی عطر روی پوست باعث ناخشنودی اطرافیان خواهد شد و در مقابل اگر مقدار اندکی عطر استفاده کنید در مدت زمان اندکی بوی آن از بین خواهد رفت. مقدار دقیق استفاده از عطر و ادکلن بستگی به نوع رایحه و کیفیت آن دارد و قانون خاصی برای آن وجود ندارد. نکاتی که باید برای زدن عطر به آنها توجه کنید را برای شما شرح می دهیم، رعایت این نکات باعث ماندگاری بیشتر عطر روی پوست خواهد شد.

 

۱- عطر را به اندازه مصرف کنید.

چه مقدار عطر بایستی مصرف شود تا بوی خوش آن در زمان طولانی همراه ما باشد؟ جواب این سوال را نمی توان به صورت قطعی و واضح بیان کرد. استفاده درست از عطر می تواند ماندگاری بوی آن را افزایش دهد. برای مثال بعد از حمام کردن که منافذ پوست باز شده است و عطر کاملا نفوذ می کند موقع خوبی برای زدن عطر می باشد. بهتر است در حمام از صابون بدون عطر استفاده شود به خصوص در نقاطی که قرار است عطر اسپری شود زیرا صابون ها و دئودورانت ها روی بوی عطر تاثیر گذاشته و ترکیب جالبی نخواهد شد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در هوای سرد و در فصل زمستان از عطرهای قوی استفاده کنید زیرا سرما شدت عطر را کم می کند و برعکس در فصول گرم سال عطر ملایم بزنید.

 

۲- اجازه دهید عطر خشک شود.

بسیاری از افراد موقع زدن عطر آن را به مچ دست خود زده و مچ های خود را روی هم می مالند. این کار کاملا اشتباه است زیرا مالش مچ دست به هم باعث خفه شدن بوی عطر خواهد شد. همیشه بعد از اسپری کردن عطر بدون هیچ کاری منتظر شوید تا عطر خشک شود. اسپری کردن عطر پشت گوش ها و در قسمت ریشه مو در پشت سر یکی از روش های خوب برای زدن عطر است. اگر شما به عطر مهلت خشک شدن بدهید عطر با بوی طبیعی بدن ترکیب شده و ماندگارتر خواهد شد. دقت داشته باشید که نوع پوست در ماندگاری عطر نقش مهمی دارد، پوست های چرب در مقایسه با پوست های خشک عطر را بهتر به خود جذب می کنند و بوی ماندگارتری خواهند داشت.

 

۳- مصرف عطر به صورت لایه ای باشد.

بعضی از افراد برای ماندگار شدن بیشتر عطر از لایه ای کرم یا مرطوب کننده یا پودرهای آرایشی زیر عطر استفاده می کنند. در واقع این روش باعث جذب بیشتر مولکول های عطر شده و ماندگاری آنها روی پوست بیشتر می شود. عطر را در نیمه بالایی بدن و روی کرم های چرب مثل وازلین بزنید تا بوی آن در طول یک روز کامل همراه شما باشد.

 

۴- استفاده از عطر در نقاط خاص صورت گیرد.

عطر را روی نقاطی از بدن که نبض دارد اسپری کنید، این کار باعث ماندگاری بیشتر آن می شود. این نقاط در بدن شامل پشت گردن، پشت گوش، مچ دست، داخل آرنج، پشت زانوها و حتی مچ پا می باشد. این نقاط در واقع محل هایی هستند که در بدن گرما از آن بیشتر خارج می شود، دلیل اینکه عطر باید روی این محل ها اسپری شود این است که نبض باعث پخش شدن بهتر رایحه می شود. در هر صورت از مقدار زیادی عطر در هربار مصرف استفاده نکنید زیرا اطرافیان شما ممکن است اذیت شوند.

 

۵- استفاده مجدد از عطر را فراموش نکنید.

بعضی از عطرها بوی ماندگاری نداشته و در طول روز نیاز به تجدید دارند. در این صورت اگر صبح آن را استفاده کردید در هنگام عصر آن را مجددا روی پوست اسپری کنید. فقط باید به این نکته توجه کنید که بعد از اسپری کردن عطر تا مدت زیادی بینی شما به بوی عطر عادت کرده و ممکن است آن را به درستی احساس نکند ولی اطرافیان شما آن بو را احساس می کنند. در استفاده مجدد از عطر محتاط باشید و تنها به یک بار اسپری کردن آن بسنده کنید.

 

 

عطر دیجی بوم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *